Kategorie Zdrowie

Zrzucił 36 kg w 10 miesięcy dzięki chodzeniu. Dziś jest zupełnie innym człowiekiem

Nie lubisz siłowni, masz problemy z utrzymaniem odpowiednio zbilansowanej diety, a chciałbyś zmienić swoją sylwetkę i poprawić ogólny stan zdrowia? Wciąż jest to możliwe, a historia 37-latka jest na to najlepszym dowodem.

Zrzucił 36 kg w 10 miesięcy

37-letni Rylan pochodzi z Londynu i od lat zmagał się z nadwagą. W najgorszym okresie swojego życia ważył 111 kilogramów. Nienawidził ćwiczeń. Nigdy nie zwracał również uwagi na to, co lądowało na jego talerzu, a w konsekwencji w żołądku. Nigdy też nie odmawiał dokładki. Wszystko to doprowadziło do szeregu problemów zdrowotnych:
nabawił się przewlekłej dny moczanowej, która potrafi być bardzo uciążliwa, miał nadciśnienie i zmagał się z bólami pleców. Ponadto bardzo szybko się męczył i miał wysokie tętno spoczynkowe.

Moi bliscy coraz bardziej się o mnie martwili. Nie mogłem tak tego zostawić i postanowiłem zacząć coś z sobą robić

Zacząłem codziennie chodzić do pracy na piechotę

Zrzucił 36 kg w 10 miesięcy dzięki chodzeniu. Dziś jest zupełnie innym człowiekiem
Snappygoat

Na początku tego nie znosiłem… Droga do pracy kojarzyła mi się jedynie z potwornym dyskomfortem, bólem i poczuciem wstydu. Robiłem jednak wszystko, aby wyrzucić z głowy wszelkie negatywne myśli. Wpadłem na to, że zacznę świętować rozpoczęcie i zakończenie jakiejkolwiek aktywności. Wkrótce wszystko się zmieniło i zacząłem odczuwać przyjemność z chodzenia. Chciałem więcej…

Zacząłem monitorować każdą moją aktywność i ilość spalanych kcal. Kiedy zostaliśmy zamknięcie ze względu na COVID-19, monitorowanie spożywanych przeze mnie kcal i makroskładników również pomogło mi poczuć, że mam kontrolę nad swoim życiem, podczas gdy wszystko inne wokół mnie było tak bardzo niepewne. Kiedy zacząłem wyznaczać sobie cele, upewniałem się, że są możliwe do zrealizowania i osiągnięcia

Nasz bohater w ciągu zaledwie 10 miesięcy stracił 35 kilogramów. Teraz skupia się na rozbudowie gorsetu mięśniowego, jednak w przypadku robienia samego treningu siłowego zaczął dostrzegać spadek poziomu sprawności sercowo-naczyniowej, w związku z czym nie zamierza rezygnować z cardio. Wciąż stara się robić 10 000 kroków dziennie. Do tego dochodzą zajęcia z jogi raz w tygodniu.

rylan holey

Ilość kroków, które robimy w ciągu dnia, ma znaczenie

Mówi się, żeby robić min. 10 tys. kroków dziennie i coś w tym jest. Poniższa grafika w przejrzysty sposób przedstawia korzyści, jakie niesie za sobą wykonywanie określonej liczby kroków na dobę:

Źródła: www.menshealth.com