Kategorie Choroby układu pokarmowegoZdrowie

6 domowych i skutecznych sposobów na zaparcia. Bolesny problem rozwiążesz w kilka chwil

Zaparcia sposoby domowe – wstydliwy problem, który odbija się na naszym samopoczuciu. Chociaż może być frustrujący i bolesny, w większości przypadków występuje, ponieważ nie jesz wystarczającej ilości błonnika lub jesteś odwodniony.

Poznaj 6 szybkich sposobach, w których możesz ponownie zacząć z przyjemnością odwiedzać toaletę!

Zaparcia sposoby domowe: Pij herbatę miodowo-cytrynową

Zrób herbatę, dodając miód i cytrynę. Miód jest środkiem  przeczyszczającym, a także pomaga zmniejszyć kwaśność herbaty wywołaną przez cytrynę. Cytryna działa jako naturalny środek pobudzający układ trawienny i pomaga wypłukać toksyny z organizmu.

Pij dużo wody

Mężczyźni powinni pić co najmniej 3,7 litra płynu, a kobiety 2,7 ​​litra dziennie. Twardy, suchy stolec jest najczęstszą przyczyną zaparć, a picie wystarczającej ilości wody utrzyma odpowiednie nawodnienie organizmu i ułatwi przejście stolca. Woda i soki owocowe są najlepsze do walki z zaparciami. Soki gruszkowe i jabłkowe są łagodnymi naturalnymi środkami przeczyszczającymi, więc poradzisz sobie lepiej, jeśli je wybierzesz.

Zaparcia sposoby domowe: Jedz błonnik

Powinieneś włączyć co najmniej 20-35 gramów błonnika do swojej codziennej diety, aby utrzymać swobodny przepływ. Źródła żywności bogate w błonnik to brukselka, jabłka, figi, płatki otrębowe i czarna fasola.

Nasiona i orzechy, takie jak nasiona dyni, sezamu, słonecznika lub lnu, są również dobrym źródłem błonnika. Jednak słowo ostrzeżenia: nie jedz nasion lnu, jeśli cierpisz na zaburzenia krwawienia, niedrożność jelit lub wysokie ciśnienie krwi. Kobiety w ciąży i karmiące piersią powinny również go unikać.

Zaparcia sposoby domowe: Jedz śliwki

Śliwki są nie tylko bogate w błonnik, lecz także zawierają sorbitol, cukier rozluźniający stolec, który naturalnie łagodzi zaparcia. 100 gramów suszonych śliwek zawiera 14,7 gramów sorbitolu. 

Pamiętaj, że suszone śliwki potrzebują czasu, aby zacząć wykazywać efekt.

Dodaj jogurt do swoich posiłków, ale trzymaj się z dala od innych produktów mlecznych

Chociaż zaleca się unikanie produktów mlecznych, jeśli cierpisz na zaparcia, jogurt jest wyjątkiem. Jogurt zawiera probiotyki, takie jak bifidobacterium longum lub bifidobacterium animalis, które – jak wykazały badania – pomagają w częstszym i mniej bolesnym przejściu stolca.

Zaparcia sposoby domowe: W toalecie przyjmij prawidłową postawę

Siedzenie z prostymi plecami pod kątem 90 ° jest bardzo powszechne, ale to zła postawa. Przejście do defekacji staje się wąskie z powodu naciągnięcia mięśnia łonowo-odbytniczego. Jest to opaska mięśniowa, która krąży wokół końca okrężnicy. Kiedy uda i biodra tworzą kąt 90 °, mięsień ten jest napięty i nie pozwala na prawidłowe otwarcie okrężnicy. Prawidłowym sposobem siedzenia jest pochylenie się do przodu, tak aby kręgosłup znajdował się pod kątem około 35°  w stosunku do ud.

Czy często cierpisz na zaparcia? Co robisz, aby się ulżyć?

Źródła: brightside.me
Fotografie: google.com (miniatura wpisu), www.brightside.com, www.freepik.com