Kategorie Zdrowie

Domowy przepis na izotonika bez chemii. Jest zdrowszy od sklepowych

Jednym z popularniejszych suplementów diety sportowców, zarówno zawodowych jak i amatorów, są napoje izotoniczne.

Napoje izotoniczne zwiększają wytrzymałość organizmu. Przyśpieszają jego regenerację i uzupełniają minerały.

via GIPHY

W skład napojów izotonicznych wchodzą woda, węglowodany, elektrolity, a także witaminy! Niestety, przy częstych ćwiczeniach, problemem staje się cena takiego napoju.

Udowodniono, że węglowodany zwiększają wydajność sportową. Dzięki nim jesteś bardziej wytrzymały i na dłużej wystarcza Ci energii.

A co napojem zrobionym w domowym zaciszu? Czy woda i cukier to duet, który zadziała tak samo jak profesjonalny napój?

Okazuje się, że TAK!

Kiedy pijesz wodę z cukrem, ciało wchłania cząsteczki cukru do krwiobiegu. Komórki je pobierają i przekształcają w energię.

Jak zrobić napój izotoniczny?

Przygotuj dzbanek, a następnie dodaj:

– 40-80 g sacharozy

– 0,6 l ciepłej wody

– 1 g soli

– 0,4 l soku owocowego bezcukrowego

Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać i gotowe!

Zwykły cukier, którego używasz w domu, różni się od tego w napojach słodzonych.

Domowa woda cukrowa zawiera sacharozę. Napoje słodzone ze sklepu zawierają glukozę w połączeniu z innymi cukrami.

Stwierdzono, że sacharoza, czyli cząsteczka cukru, wchłania się szybciej niż inne rodzaje cząsteczek.

Co więcej cukier możesz kupić w większości sklepów!

Badania pokazują, że woda z cukrem jest lepszym składnikiem energii niż napoje słodzone w sklepach.

Są nimi m.in. fruktoza i syrop skrobiowy, przez które możesz przybierać na wadzę.

Co więcej, kupowane słodzone napoje często zawierają dodatkowe składniki. Są nimi kofeina, środki aromatyzujące i barwniki.

via GIPHY

Sportowcy często odczuwają dyskomfort, ponieważ ich napoje energetyczne są na bazie glukozy. To oznacza, że są wchłaniane przez jelita.

Naukowcy odkryli, że kontuzjowani sportowcy, którzy pili wodę z cukrem, szybciej powrócili do zdrowia.

Osoby spożywające napoje energetyczne musiały dłużej poczekać na powrót do formy.

Jeżeli planujesz przebiec maraton lub regularnie uprawiasz sport, powinieneś być zaopatrzony w wodę z cukrem.

Źródło i fotografie: brightside.me