Kategorie Zdrowie

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu

Staw kolanowy stanowi połączenie uda z podudziem i jest to największy staw obecny w ciele człowieka. Umożliwia nam chodzenie, podtrzymuje ciężar ciała i zapewnia nam stabilność. Osoby w podeszłym wieku często cierpią z powodu bólu kolan, ze względu na zmiany zwyrodnieniowe. Słabe zdrowie stawu kolanowego może negatywnie wpływać na mobilność i wykonywanie codziennych czynności, dlatego warto dbać o nie już teraz!

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu
freepik.com

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Dzięki nim pozbędziesz się również bólu:

1. Wapń

Wapń to pierwiastek chemiczny niezbędny do produkcji energii w organizmie. Ponadto ma on również wpływ na ogólny stan zdrowia. Wzmacnia kości i pomaga w zapobieganiu osteoporozie. Ponieważ organizm nie może samodzielnie produkować wapnia, powinniśmy przyjmować jego wystarczające ilości wraz z pokarmem. Znaleźć go można w produktach pochodzenia roślinnego, mleku, jogurtach oraz rybach.

2. Pływanie

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu
freepik.com

Ludzie, którzy doświadczają bólu kolan, powinni spróbować ćwiczeń aerobowych, które nie obciążają stawów. Doskonałym wyborem w takim przypadku jest pływanie. Pomoże Ci ono wzmocnić kości, mięśnie oraz stawy, a także zmniejszyć ich sztywność.

3. Ćwiczenia wzmacniające kolana

Jeśli cierpisz z powodu bólu kolan, ćwiczenia wzmacniające pomogą Ci rozwiązać ten problem. Dzięki odrobinie zaangażowania wzmocnisz mięśnie i stawy. W tym celu możesz również użyć taśm oporowych, które spotęgują efekt treningu.

4. Witamina D

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu
freepik.com

Witamina D ma olbrzymie znaczenie dla utrzymania stawów i kości w zdrowiu. Ludzie cierpiący na niedobory witaminy D są bardziej narażeni na złamania oraz urazy. Ponadto, z uwagi na brak witaminy D, organizm nie może wchłonąć wystarczających ilości wapnia.

Przebywanie na słońcu pomoże zwiększyć poziom tej witaminy w organizmie. Dodatkowo, należy dodać do swojego menu więcej zbóż, produktów mlecznych, jajek i ryb.

5. Tran

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu
pixabay.com

Tran jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3 i może pomóc zwiększyć gęstość kości oraz poprawić kondycję stawów. Ze względu na jego właściwości przeciwzapalne, tran może łagodzić ból kolan i zmniejszyć ich sztywność.

6. Masaż

Masaż rozluźnia zesztywniałe mięśnie i pomaga pozbyć się uciążliwego bólu. Ponadto, wzmacnia przyczepy mięśniowe oraz poprawia krążenie krwi w kończynach. Możesz w tym celu użyć oliwy z oliwek lub oleju kokosowego.

7. Sól Epsom

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu
healthfully.com

Jeśli masz niedobór magnezu, grozi Ci reumatoidalne zapalenie stawów i osteoporoza. Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania i złagodzić ból kolan, warto posłużyć się solą Epsom.

Do połowy szklanki wody dodaj dwie łyżki soli Epsom. Zanurz w niej gazę i umieścić ją na dotkniętym bólem kolanie. Pozostaw w tym miejscu przez 15-20 minut. Następnie przemyj obszar letnią wodą. Powtarzaj tę kurację 2 razy w tygodniu.

8. Odpowiednia masa ciała

Ludzie, którzy cierpią z powodu otyłości, częściej doświadczają bólu kolan. Ich ciężar powoduje duże obciążenie dla stawów, które stają się słabsze. Ponadto, otyłość może być główną przyczyną zmian zwyrodnieniowych stawu kolanowego. Jeśli posiadasz kilka zbędnych kilogramów zadbaj o to, aby zredukować je odpowiednią dietą oraz ćwiczeniami.

9. Żywność przeciwzapalna

10 sposobów na wzmocnienie stawu kolanowego. Pozbędziesz się uciążliwego bólu
pinterest.com

Aby zapobiegać stanom zapalnym, należy dodać do diety więcej orzechów, jagód, wiśni, awokado, kurkumy, słodkich ziemniaków, szpinaku, łososia, nasion lnu, imbiru i oliwy z oliwek. Należy jednak unikać spożywania tłuszczów nasyconych, białego ryżu, białego pieczywa i słodyczy.

10. Witamina C

Witamina C ma decydujące znaczenie dla syntezy kolagenu, który znajduje się w chrząstce stawu kolanowego. Ponadto zmniejsza ona ryzyko złamania kości i poprawia ich gęstość.

Upewnij się, że spożywasz produkty bogate w witaminę C, takie jak: brokuły, pomarańcze, jagody, truskawki, kiwi, cytryny, szpinak, kalafior oraz brukselka.

Źródło: stayhealthystore.com | Fotografie: stayhealthystore.com | Miniatura wpisu: freepik.com