Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

Wyzwanie Burpees, czyli najlepszego ćwiczenia na odchudzanie i kondycję. Podejmujesz wyzwanie?

Mamy dla Ciebie wyzwanie. Nie lada wyzwanie, które pomoże Ci wypracować żelazną kondycję i spalić mnóstwo kalorii. Nie będzie łatwo, ale spokojnie. Wyzwanie możesz skalować dostosowując je do swoich możliwości, a z czasem wyniki będą tylko lepsze!

Burpees – co to takiego?

Burpees, czyli tzw. „padnij-powstań”, to jedno z najlepszych ćwiczeń do jednoczesnego spalania tkanki tłuszczowej i budowania niesamowitej kondycji. Nazwa Burpee pochodzi od nazwiska amerykańskiego fizjologa, Royala H. Burpee, który wymyślił je w latach 30. XX wieku. To głównie za sprawą tego właśnie ćwiczenia oceniał kondycję fizyczną innych osób. Co ciekawe, Wkrótce burpees stały się elementem testów wydolnościowych w armii USA, co przyniosło mu ogromną popularność. Niewątpliwą zaletą tej formy wysiłku jest fakt, że nie potrzebujemy żadnego dodatkowego sprzęty. Wszystko, co jest nam niezbędne to odrobina wolnej przestrzeni i oczywiście chęci!

Z technicznego punktu widzenia ćwiczenie burpees jest proste. W rzeczywistości chyba nie ma drugiego ćwiczenia, które dawałoby tak solidny wycisk, a razem angażowało do pracy niemal wszystkie mięśnie ludzkiego organizmu. Nie bez powodu mówi się więc, że burpess się kocha i nienawidzi jednocześnie.

Burpees to nic innego jak przysiad, deska, pompka i wyskok wykonane w jednej sekwencji bez przerwy.

Burpees Icons - Download Free Vector Icons | Noun Project

Burpees – jak wykonywać?

  1. Stań prosto.
  2. Zrób przysiad (nie odrywaj stóp od podłoża i wyprostuj plecy), a następnie dotknij dłońmi podłoża.
  3. Skokiem wyciągnij obydwie nogi do tyłu przechodząc do pozycji deski.
  4. Zrób pompkę.
  5. Skokiem wróć do pozycji przysiadu.
  6. Wstań pamiętając o tym, żeby wyskoczyć do góry unosząc ręce nad głowę jeszcze zanim zupełnie się wyprostujesz.
wyzwanie burpees
Youtube

Wyzwanie: 100 Burpees w 10 minut?!

Ustaw timer na 10 minut. W każdej kolejnej minucie wykonaj 10 burpess. Ma wykonanie każdej dziesiątki masz dokładnie minutę, co oznacza, że jeśli zrobisz te dziesięć powtórzeń np. w 40 sekund, masz 20 sekund na odpoczynek, 50 sekund – 10 sekund na odpoczynek itd.. Uprzedzamy, że ukończenie tego wyzwania wymaga naprawdę nie lada kondycji. Spróbuj, a się przekonasz 🙂

Skalowanie wyzwania

Jeśli 100 Burpees w 10 minut przechodzi Twoje najśmielsze oczekiwania lub wiesz, że po prostu nie dasz rady, możesz dopasować wyzwanie pod swoje możliwości. Opcję są dwie:

  • uprość burpees – możesz postawić na nieco łatwiejszą wersję tego ćwiczenia. Jeśli jesteś początkujący i podstawowy wariant burpee jest dla ciebie za trudny, możesz ułatwić sobie zadanie rezygnując z pompki. Jak to rozumieć? Po zrobieniu deski w opisanej wcześniej sekwencji po prostu wróć do pozycji przysiadu kończąc sekwencję wstaniem z pozycji kucnej i wyskokiem.
  • skaluj liczbę powtórzeń – jeśli jesteś osobą początkującą i wykonanie kilku burpess stanowi dla Ciebie nie lada wyzwanie, zacznij od 5 lub nawet 4 powtórzeń na każdą kolejną minutę, co w sumie i tak da około 40-50 burpees co i tak stanowi całkiem solidny wynik. Nie zapominaj jednak o tym, aby z czasem stawać się coraz lepszą wersją siebie. Nie bój się więc dodawać przynajmniej jednego powtórzenia na tydzień (lato coraz bliżej:).

„100 burpess w 10 minut nie stanowi dla mnie problemu”

Jeśli możesz spojrzeć w lustro i powiedzieć to zdanie to świetnie. To znak, że Twoja kondycja fizyczna jest na naprawdę świetnym poziomie! Nie oznacza to jednak, że nie może być lepiej – zawsze może.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Brian Kim (@briankim79)

Źródła: www.shape.com
Fotografie: www.youtube.com