×

2 miliony bujaków wycofane! Powodem tej decyzji była śmierć dziecka

Niedawno Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich ogłosiła, że firma 4moms wycofuje ponad 2 miliony huśtawek dla niemowląt. Powodem całej tej sytuacji jest niebezpieczeństwo jakie stwarza dla dzieci korzystanie z tych huśtawek. Typy bujaków jakie zostały wycofane to MamaRoo i RockaRoo.

Huśtawki stwarzają poważne zagrożenie

W ostatnim czasie zgłoszono dwa incydenty dotyczące zaplątania się dzieci w paski bezpieczeństwa huśtawki MamaRoo. Zabezpieczenie to znajduje się poniżej siedziska huśtawki i stosowane jest gdy bujak nie jest używany. Pierwszy przypadek dotyczył 10-miesięcznego dziecka, które zmarło w wyniku uduszenia spowodowanego zaplątania się w paski bezpieczeństwa. Kolejny przypadek dotyczył dziecka w tym samym wieku u którego rodzice zauważyli siniaki na szyi prawdopodobnie wynikające z tej samej przyczyny.

Jesteśmy głęboko zasmuceni dwoma incydentami, które miały miejsce, gdy dzieci wpełzły pod siedzenie nieużywanych huśtawek MamaRoo – powiedział dyrektor generalny 4moms, Gary Waters, w oświadczeniu przesłanym e-mailem do NPR. – dodaje, że – Po zbadaniu okoliczności tych dwóch zgłoszonych incydentów, 4moms postanowiło przeprowadzić dobrowolne wycofanie we współpracy z CPSC.

Według firmy nie otrzymała ona żadnych niepokojących informacji w sprawie modelu huśtawki RockaRoo.

Konsumenci z niemowlętami, które umieją raczkować, powinni natychmiast przestać korzystać z wycofanych huśtawek i bujaków. Umieścić je w miejscu, do którego raczkujące niemowlęta nie mają dostępu i natychmiast zarejestrować produkt, aby otrzymać bezpłatne zapięcie na pasek, które zapobiegnie wysuwaniu się pasków pod huśtawką, gdy nie jest w użyciu – powiedział 4moms w oświadczeniu

Rozwiązanie problemu niebezpiecznych huśtawek

Wycofane zestawy huśtawki to MamaRoo w wersji od 1.0 do 4.0 jak również wszystkie Bujak RockaRoo, które były sprzedawane od stycznia 2010 roku do bieżącego roku. Produkty te można było zakupić za pośrednictwem sklepu BuyBuy Baby i Target jak również przez Internet na platformie Amazon i witrynie 4moms. Dla konsumentów którzy nie chcą rezygnować z huśtawek firma 4moms stworzyła zapięcie na pasek bezpieczeństwa, który zabezpiecza go w momencie, gdy ten nie jest używany. Paski można zamówić bezpłatnie wysyłając wiadomości e-mail na adres firmy lub telefonicznie. Przedsiębiorstwo poinformowało, że skontaktuje się ze wszystkimi konsumentami, którzy dokonali zakupu tego typu huśtawek, aby zawiadomić ich o zaistniałej sytuacji i wycofaniu tego typu bujaków.

Będziemy nadal trzymać się najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa, aby rodzice czuli się bezpiecznie i pewnie w swojej decyzji, aby 4moms wspierało ich rodzinę – powiedział dyrektor generalny firmy Watersthe.

Źródła: www.npr.org