Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieZdrowie

Kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymywać ujemny bilans kaloryczny. Dzięki nim schudniesz!

Chcesz zrzucić dodatkowe kilogramy? Ćwiczenia na siłowni, w domu, treningi cardio mogą Ci w tym pomóc. Jest jednak pewien czynnik, który będzie odgrywał tutaj kluczową rolę. Mowa o deficycie kalorycznym.

Instagram

Czym jest deficyt kaloryczny?

Kalorie to jednostki energii, które otrzymujemy z napoju i pożywienia. W sytuacji gdy dostarczamy organizmowi mniej kcal niż jesteśmy w stanie spali, osiągamy wspomniany deficyt kaloryczny. Trwanie w deficycie kalorycznym przez dłuższy czas powoduje utratę wagi. Z drugiej strony medalu, jeśli regularnie będziesz dostarczać swojemu organizmowi więcej kcal, niż potrzebuje do codziennego funkcjonowania, mamy wówczas do czynienia z nadwyżką kalorii, co będzie skutkować dodatkowymi kilogramami.

Instagram

Kilka trików, które pomogą Ci utrzymywać ujemny bilans kaloryczny. Dzięki nim schudniesz!

Utrzymanie ujemnego bilansu kalorycznego nie dla każdego będzie takie proste i oczywiste, zwłaszcza, kiedy nie potrafimy sobie odmówić pysznych przekąsek, słodyczy, dużych porcji czy podjadania. Jeśli wiesz, o czym mowa, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci w podróży po smuklejszą sylwetkę. Oto i one:

  1. Wybieraj węglowodany pochodzące ze źródeł pełonoziarnistych – pełnoziarnisty makaron, chleb czy ryż. Dzięki takim produktom będziesz czuł nasycenie na dłużej.
  2. Nie szczędź sobie warzyw – warzywa są niskokaloryczne i zapewniają masę prozdrowotnych właściwości. W końcu to jedno z najlepszych źródeł witamin i minerałów.
  3. Wybieraj żywność o niższej kaloryczności – pamiętaj, że niektóre produkty o niskiej zawartości tłuszczu mogą mieć wysoką zawartość cukru i odwrotnie.
  4. Zaplanuj swoje posiłki na najbliższy tydzień – w ten sposób podczas zakupów wybierzesz tylko i wyłącznie te produkty, które faktycznie będą Ci niezbędne. Pamiętaj również o tym, aby nie robić zakupów na pusty żołądek.
  5. Pij wystarczająco dużo wody – Twój organizm potrzebuje jej więcej niż myślisz!
  6. Upewnij się, że w Twojej diecie są produkty, które lubisz jeść – nic na siłę. Jeśli będziesz zmuszała się do jedzenia produktów, których nie lubisz, ciężko będzie wytrwać Ci w Twoich postanowieniach.
  7. Zmodyfikuj swoje ulubione, wysokokaloryczne posiłki, które lubisz jeść – nie chodzi o to, aby całkowicie zrezygnować z dań, które lubisz. Od czasu do czasu możesz sobie na nie pozwolić. Tzw. cheat meal raz czy nawet dwa razy w tygodniu z pewnością Ci nie zaszkodzi. Jeśli jednak wciąż nie potrafisz go sobie odmówić, postaraj się zamienić przynajmniej część składników na zdrowsze, mniej kaloryczne odpowiedniki.
  8. Wybieraj metody przygotowywania posiłków, które nie wymagają dodawania oleju bądź masła – grillowanie, pieczenie czy gotowanie na parze będzie idealne!

Czy te wskazówki okazały się być dla Ciebie pomocne?

dish, meal, food, salad, produce, kitchen, healthy, eat, meat, cuisine, lettuce, tomato, vegetables, tasty, healthy food, a healthy diet, natural food, sense
Pxhere
Fotografie: pxhere.com