Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

To proste ćwiczenie pomoże zarówno kobietom, jak i mężczyznom wzmocnić mięśnie Kegla

Ćwiczenia mięśni Kegla, czyli mięśni dna miednicy, pomagają mężczyznom przywrócić kontrolę nad pęcherzem moczowym po operacji prostaty, leczyć zaburzenia erekcji, opóźnić przedwczesny wytrysk, a nawet zwiększyć libido. Kobiety natomiast uczą się kontrolować nietrzymanie moczu po urodzeniu dziecka, zapobiegają objawom wypadania pęcherza, unikają problemów z kontrolą jelit oraz seksualnością.

To proste ćwiczenie pomoże zarówno kobietom, jak i mężczyznom wzmocnić mięśnie Kegla
curejoy.com

Ćwiczenia Kegla polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni okolic dna miednicy i krocza. Nie są one trudne, trzeba tylko wiedzieć, o które mięśnie chodzi, i zabrać się do działania.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

To proste ćwiczenie pomoże zarówno kobietom, jak i mężczyznom wzmocnić mięśnie Kegla
curejoy.com

Przed wzmocnieniem mięśnia łonowo-guzicznego, musisz go najpierw znaleźć i nauczyć się go kontrolować. To najważniejszy krok w całym przedsięwzięciu.

Mężczyźni i kobiety wykonują te ćwiczenia zasadniczo w ten sam sposób:

Aby znaleźć mięsień łonowo-guziczny, spróbuj zatrzymać przepływ moczu raz lub dwa razy podczas sikania i wznowić go. Jeśli Ci się to uda, odnalazłeś właściwy punkt, na którym należy się skupić. Następnie opróżnij pęcherz i usiądź lub połóż się.

Zacznij od napinania mięśnia i przytrzymania skurczu przez 10 sekund. Po tym czasie rozluźnij mięsień. Powtarzaj ćwiczenie 4-5 razy, zachowując 10 sekund odpoczynku pomiędzy każdą próbą.

Staraj się wykonywać to ćwiczenie 3 razy dziennie, aż sam nie poczujesz, że weszło Ci to w nawyk. Jeśli chcesz uzyskać najlepsze wyniki, naprężaj tylko i wyłącznie mięśnie dna miednicy. Podczas tego treningu mięśnie brzucha, ud i pośladków zostaw w spokoju.

Pamiętaj, aby nie wstrzymywać oddechu podczas regularnych ćwiczeń. Kiedy upewnisz się, że masz prawidłową technikę, możesz wykonywać ćwiczenia w pozycji pionowej siedzącej i stojącej.

Korzyści wynikające z wykonywania ćwiczeń Kegla

To proste ćwiczenie pomoże zarówno kobietom, jak i mężczyznom wzmocnić mięśnie Kegla
instagram.com

Wielu mężczyzn myśli, że ćwiczenia mięśni dna miednicy są przeznaczone wyłącznie dla kobiet. To absolutna nieprawda. Badania sugerują, że ćwiczenia mięśnia łonowo-guzicznego mogą pomóc przywrócić kontrolę nad pęcherzem moczowym po operacji prostaty, poprawić dysfunkcję erekcji, opóźnić przedwczesny wytrysk, a nawet zwiększyć libido.

Dzięki tym ćwiczeniom kobiety uczą się kontrolować nietrzymanie moczu po urodzeniu dziecka.Trening ten zapobiega wypadaniu pęcherza, powstawaniu problemów z wypróżnianiem się i seksualnością oraz zmniejsza ryzyko obniżania narządów rodnych i dolegliwości takich jak wypadanie macicy.

Źródło: curejoy.com | Fotografie: curejoy.com | Miniatura wpisu: Fot. Youtube