Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessOdżywianieUrodaZdrowie

Tłuszcz trzewny obrasta wokół Twoich narządów. Możesz zmierzyć go w domu

Osady tłuszczu są ważne dla organizmu, ponieważ chronią narządy wewnętrzne przed wpływem środowiska wewnętrznego. Ich łączna masa nie powinna jednak przekraczać 10-15% całkowitej ilości tłuszczu.

Uzyskanie większej ilości tłuszczu trzewnego, niż pozwala na to norma, stanowi zagrożenie dla zdrowia. Nadmiar tłuszczu trzewnego może wywoływać takie choroby, jak:

#1 żylaki, ponieważ występuje nadmierny nacisk na nogi;

#2 zawał mięśnia sercowego, ponieważ gdy serce jest pokryte tłuszczem to zaczyna się zawodzić;

#3 choroby o charakterze onkologicznym;

#4 zaburzenia hormonalne;

#5 naruszenie procesów metabolicznych w ciele.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Pijawki Szczecin (@pijawki.szczecin)

Czym różni się od tłuszczu podskórnego?

Nasz organizm potrzebuje podskórnej tkanki tłuszczowej. Uzupełniając zapasy energii organizmu, daje nam witalność i ogrzewa nas, gdy jest zimno. Ale jeśli jesz za dużo lub zbyt często, Twoje ciało zaczyna gromadzić tłuszcz nie w warstwie podskórnej, ale bezpośrednio w pobliżu narządów wewnętrznych. Taka wewnętrzna warstwa tłuszczu nazywana jest tłuszczem trzewnym.

Występuje wzrost ilości tłuszczu w żołądku, wątrobie, woreczku żółciowym, jelitach, nerkach i narządach płciowych. Nadmiar tłuszczu trzewnego blokuje przepływ krwi i limfy do narządów wewnętrznych. Wentylacja płuc pogarsza się, a tlen w organizmie staje się niezrównoważony, co prowadzi do trudności w oddychaniu i spaniu

Skąd to pochodzi?

Nagromadzenie nadmiernych ilości trzewnych tłuszczy spowodowane jest predyspozycjami genetycznymi. Ale nasz sposób życia również odgrywa ważną rolę w tym.

Na przykład wiele osób wie, że mężczyźni (nawet jeśli są szczupli) mogą dostać coś, co się nazywa „brzuchem piwnym”, jeśli konsumują za dużo piwa

Piwo niekorzystnie wpływa na testosteron, który jest męskim hormonem, który walczy z depozycją nadmiaru tłuszczu.

Po menopauzie, niezależnie od struktury kształtu ciała i predyspozycji genetycznych, ciało kobiety znacznie zmniejsza produkcję estrogenów, a prawdopodobieństwo wzrostu tkanki trzewnej znacznie wzrasta

Tak więc osoby z zaburzeniem równowagi hormonalnej, zaburzeniami metabolicznymi i siedzącym trybem życia są najbardziej zagrożone.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez @killgunia

Jak możesz to zmierzyć?

Aby określić ilość niebezpiecznego tłuszczu, lepiej udać się do kliniki i poddać się badaniu lekarskiemu. Ale niewielu ludzi jest wielkimi fanami chodzenia do lekarza

Najpierw musisz zmierzyć talię. Jeśli rozmiar twojej talii jest w ogólnie przyjętych normach, wtedy nie musisz się martwić o nadmiar wewnętrznego tłuszczu.

Co najważniejsze – jak się go pozbyć?

Przede wszystkim musisz przejść na zdrową dietę. Zwiększ spożycie pokarmu z roślin, tj. Twoja codzienna dieta powinna składać się w 70% z owoców i warzyw. Zmniejszenie spożycia tłuszczów zwierzęcych (masła, tłustej wołowiny lub wieprzowiny) i podobnych tłuszczów roślinnych (olej palmowy i kokosowy).

Popraw dietę i wyeliminuj pokarmy o wysokim indeksie glikemicznym. Takie produkty dramatycznie zwiększają zawartość cukru we krwi, co zwiększa syntezę insuliny. I to jest bezpośrednia droga do tworzenia nadmiaru tłuszczu w talii

Staraj się minimalizować spożywanie napojów alkoholowych. Nie chodzi nawet o alkohol – chodzi bardziej o przekąski, które do nich spożywamy. Jedz pokarmy bogate w błonnik, aby oczyścić jelita. Zapomnij o przekąskach „winnych przyjemności”. Orzechy, suszone owoce, owoce cytrusowe, surowe warzywa i owoce są nieodzowną alternatywą dla szkodliwych kanapek.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Martyna (@martynka_kr)

I, co najważniejsze, staraj się znaleźć czas na ćwiczenia na bieżąco

Spalaj trzewną tkankę tłuszczową intensywnymi ćwiczeniami fizycznymi – bieganie, pływanie, jazda na rowerze, gra w piłkę nożną lub tenis.

Źródło: brightside.me | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: