Kategorie Medycyna naturalnaPrzepisy na domowe leki

Syrop z czosnku uchroni Cię przed przeziębieniem. Składniki znajdziesz w swojej kuchni

Z przeziębieniem można radzić sobie na różne sposoby. Jedne są mniej, inne bardziej skuteczne. Przepis, który dla Ciebie mamy, bez wątpienia zalicza się do tej drugiej grupy. Syrop z czosnku, bo o nim mowa, to antidotum na każde przeziębienie. Do jego przygotowania wystarczą zaledwie 3 składniki.

Syrop z czosnku wspomoże odporność i zadziała niczym tarcza w walce z wirusami

źródło: 5minutdlazdrowia

O prozdrowotnych właściwościach czosnku można by było mówić wiele. To produkt, który ciężko pod tym względem zastąpić jakimkolwiek innym produktem. W końcu nie bez powodu został określony mianem naturalnego antybiotyku.

Już w jednym, małym ząbku czosnku zawiera się cała masa substancji leczniczych: związki flawonoidowe, aminokwasy, saponiny, witamina C, B1, B2, PP, prowitamina A, potas, wapń, magnez czy rzadkie mikroelementy, takie jak kobalt, chrom i nikiel. Ze względu na swoje właściwości, regularne spożywanie czosnku zalecane jest na jako ochrona przed zawałem i udarem, na obniżenie ciśnienia krwi, na odchudzanie, na pasożyty jelit, jako hamulec bakterii, a zwłaszcza na infekcje. Allicyna zawarta w czosnku ma niezwykle silne działanie bakteriobójcze. Skutecznie wspiera więc organizm podczas ataku wirusów. Świetnie sprawdza się również jako środek profilaktyczny – w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć.

źródło: 5minutdlazdrowia

Jak widzisz, nie ma więc jednego powodu, dla którego mielibyście nie włączyć do diety czosnku. Niektórych może zniechęcać nieprzyjemny zapach z ust, który występuje po spożyciu czosnku. Zapewniamy jednak, że wystarczy zjeść listek mięty lub trochę natki pietruszki, aby go zniwelować i cieszyć się właściwościami czosnku.

Syrop z czosnku wspomoże odporność i zadziała niczym tarcza w walce z wirusami

Świetnym sposobem na spożywanie czosnku jest przygotowanie z niego syropu z dodatkami, które jeszcze bardziej wspomogą odporność Twojego organizmu.

Składniki:

– dwie główki czosnku,
– korzeń imbiru,
– sok z jeden cytryny,
– 6 łyżeczek miodu,
– szklanka ciepłej przegotowanej wody,

Z proporcjami można eksperymentować dla uzyskania syropu, którego smak będzie nam odpowiadał najbardziej.

Sposób przygotowania:

Czosnek i imbir pokrój na jak najmniejsze kawałki. Następnie umieść składniki w słoiku i dodaj do nich sok z cytryny oraz miód. Wszystko zalej szklanką ciepłej (nie gorącej), przegotowanej wody. Całość zakręć, a następnie dobrze wstrząśnij słoikiem. Umieść słoik w chłodnym i ciemnym miejscu na kolejne 24 godziny. Przelej miksturę do ciemnej butelki i przechowuj w lodówce.

źródło: 5minutdlazdrowia
źródło: 5minutdlazdrowia

Profilaktycznie spożywaj jedną łyżkę syropu dziennie. Jeśli już dopadło Cię przeziębienie, niech to będą nawet 3 łyżki syropu po kolejnych posiłkach.