Kategorie PsychologiaZdrowie

10 genialnych i nietypowych sposobów na rozładowanie stresu

Pęd życia codziennego, masa obowiązków czy wściekły szef sprawiają, że stres powoli staje się nieodłącznym elementem życia wielu z nas czy tego chcemy czy nie. Na szczęście istnieje wiele sposobów, które pomogą nam się uporać z niepożądaną reakcję naszego organizmu. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Poznaj niektóre z najdziwniejszych, a niekiedy najłatwiejszych sposobów radzenia sobie ze stresem

#1 Dmuchaj w kciuk

Ten sposób bez dwóch zdań zalicza się do grupy najdziwniejszych sposobów na zwalczenie stresu. Nie mniej jednak w wielu przypadkach okazuje się być skuteczny. Włóż kciuk do ust i zacznij w niego dmuchać tak, aby wydychane przez Ciebie powietrze nie wydostawało się na zewnątrz. Aktywujesz w ten sposób nerw błędy. To z kolei obniży Twoje tętno i ciśnienie krwi, dzięki czemu poczujesz się bardziej zrelaksowany.

Brightside

#2 Żuj gumę

Badania dowodzą, że żucie gumy jest jedną ze skutecznych metod służących do zwalczania stresu. Wykazano również, że guma może zmniejszyć zmęczenie, lęk, depresję, a nawet jest w stanie wprowadzić nas w lepszy nastrój. To co, chyba czas najwyższy udać się do sklepu po opakowanie gum do życia, czyż nie?

#3 Patrz na fraktale (obiekty nieskończenie złożone)

Niekończące się wzory możesz znaleźć w otaczającej Cię naturze. Możesz je dostrzec w geometrycznych kształtach, np. na muszlach, szronie, pajęczynie czy płatkach kwiatów. Wiele badań wykazało, że patrzenie na obiekt nieskończenie złożony może zmniejszyć poziom stresu nawet o 60%.

Wikipedia

#4 Nie stroń od roślin

Rośliny nie tylko stanowią element dekoracyjny, ale mogą także działać odstresowująco. Badania dowodzą, że obecność roślin w zamkniętym pomieszczeniu obniża ciśnienie krwi i sprawia, że stajesz się bardziej produktywny w tym co robisz.

#5 Wymuszaj śmiech

Endorfiny to substancje chemiczne, które pomagają złagodzić stres. Uwalniasz je m.in. wtedy, kiedy się uśmiechasz – nawet kiedy śmiech jest wymuszany czy tez udawany. Ba, samo myślenie o śmiechu może już obniżyć poziom stresu. W końcu śmiech to zdrowie!

Pxfuel

#6 Praktykuj mantrę

Mantra jest formą medytacji. Za jej pomocą możesz zmniejszyć objawy przewlekłego stresu, ustabilizować pracę serca i unormować ciśnienie. Praktykowanie mantry nie musi trwać długo i nie wymaga żadnych narzędzi. Wszystko, co należy zrobić, to zamknąć oczy i powtarzać uspokajające Cię słowa lub wyrażenia do momentu, aż poczujesz się lepiej.

#7 Płacz

Żyjemy w czasach, w których płaczący dorośli ludzie są postrzegani jako słabe jednostki. Nie należy się tym jednak przejmować, bo płacz może mieć korzystny wpływ dla naszego zdrowia psychicznego. Płacz emocjonalny jest tym, czego potrzebujesz, aby obniżyć poziom stresu.

Pixabay

#8 Opuść głowę poniżej poziomu serca

Idealnie sprawdzi się tutaj pozycja psa z głowa w dół. Równie dobrze złapać się za piszczele lub kostki podczas stania na prostych nogach. Kiedy Twoja głowa znajduje się poniżej poziomu serca, krew szybciej do niej dopłynie. To z kolei dotleni Twój mózg, a także zmniejszy poziom stresu.

#9 Pij sok pomarańczowy

Pomarańcze są bogate w witaminę C, która ma korzystny wpływ na ludzi zmagających się ze stresem. Witamina C jest odpowiedzialna za obniżanie hormonów stresu, takich jak kortyzol. Jeśli więc picie naturalnego soku pomarańczowego jest częścią Twojej porannej rutyny, jesteś na dobrej drodze do tego, abyś był mniej zestresowany w ciągu dnia.

Pixabay

#10 Myj naczynia

Jeśli skupisz się na zapachu płynu do mycia naczyń i ciepłej wodzie, możesz obniżyć poziom towarzyszącego Ci stresu nawet o 27% – wykazały to wyniki badań. Jeśli więc czujesz się zestresowany, jest to najlepszy moment do tego, aby dać zmywarce odpocząć i umyć naczynia samodzielnie.

Który z tych niekonwencjonalnych sposobów radzenia sobie ze stresem najbardziej przypadł Ci do gustu? A może masz własne sposoby na radzenie sobie ze stresem? Jeśli tak, koniecznie się nimi z nami podziel!

Źródła: brightside.me
Fotografie: Brightside, www.pxfuel.com