Kategorie Medycyna naturalnaZdrowie

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga

Organizm człowieka powinien funkcjonować w harmonii z rytmem cykli dobowych, miesięcznych i rocznych. Kilkaset lat temu rytm dnia ludzi wyglądał całkowicie inaczej niż aktualnie.

Byliśmy aktywni przez 10 do 12 godzin w ciągu dnia, później przychodził czas na 4 – 5 godzinny sen, po nim ponownie 2 godziny wybudzenia, po czym znów przychodził czas na 4 godzinną drzemkę.

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
fakt.pl

Po wprowadzeniu do domów sztucznego oświetlenia, nasz tryb dnia wygląda zupełnie inaczej. Organizm człowieka rozregulował się i większość z nas ma problem ze wstawaniem albo z zasypianiem. Jak temu zaradzić?

Jak oszukać organizm?

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
fakt.pl

Nasz rytm dobowy przez ostatnie kilkaset lat uległ drastycznej zmianie. W naszych domach pojawiło się sztuczne światło, które pozwoliło nam oszukać nasze zmysły w trakcie nocy.

W dzisiejszym świecie powrót do naturalnego rytmu dobowego sprzed stuleci graniczy z niemożliwością z powodu wszechobecnego sztucznego oświetlenia. Podświetlone banery, latarnie uliczne, iluminacje obiektów architektonicznych czy oświetlenie stadionów, to wszystko zaburza nasz rytm biologiczny.

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
wikipedia.org

Biologiczne rytmy są bardzo ważne dla przebiegu procesów fizjologicznych ustroju. Przystosowanie się do nich stwarza wiele możliwości skutecznego leczenia i profilaktyki. Choć ich oddziaływanie na nasz organizm nie jest jeszcze dobrze poznane, z pewnością czujemy ich obecność.

Możemy jednak wprowadzić w naszym życiu i domowym oświetleniu kilka zmian, które przywrócą naszemu mózgowi równowagę.

Pierwszym krokiem do uzyskania zdrowego i niczym niezakłóconego snu, dzięki któremu będziemy budzić się wypoczęci i pełni energii, jest zainwestowanie w solidne rolety. Dzięki nim organizm nie będzie rozpraszany światłem docierającym z zewnątrz.

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
pixabay.com

W sypialni postaw na kilka słabszych lamp po bokach łóżka. To pozwoli Ci się wyciszyć i spokojnie udać do krainy snów.

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
fakt.pl

Rano, gdy musisz szybko wejść w tryb aktywności, pomoże Ci mocne niebieskie światło. Taka intensywna dawka światła pobudzi Twój organizm do działania.

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
fakt.pl

Pamiętajmy również, że ekrany telewizorów LED i OLED oraz te obecne w smartfonach także emitują światło niebieskie. Z tego powodu przed spaniem wybierz dobrą książkę, która pomoże Ci się zrelaksować i wyciszyć zamiast oglądać film lub przeglądać posty znajomych.

Proste kroki, by pokonać poranne problemy ze wstawaniem. Natychmiastowa ulga
pixabay.com
Źródło: fakt.pl | Fotografie: fakt.pl, wikihow.com