Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Spaceruj 30 minut dziennie. Tyle wystarczy, aby w Twoim organizmie zaszły wyraźne zmiany

Będąc szczerym, większość z nas spędza co najmniej 30 minut dziennie na przeglądanie Instagrama, Facebooka czy jeszcze innych aplikacji społecznościowych. A gdyby tak odłożyć na ten czas telefon/tablet i wykorzystać go na spacer po okolicy? Możemy wyróżnić co najmniej zalet takiej decyzji. Twoje zdrowie Ci za to podziękuje!

#1 150 kcal mniej

Podczas półgodzinnego spaceru spalisz około 150 kcal. Oczywiście wiele w tym przypadku zależy od wagi i prędkością jaką się będziesz się poruszać. Możemy jednak założyć, że spalisz w ten sposób swoje ulubione ciastko, na które pozwoliłaś sobie po obiedzie :).

Spaceruj 30 minut dziennie. Tyle wystarczy, aby w Twoim organizmie zaszły wyraźne zmiany
Pexels

#2 Lepsze samopoczucie

Chodzenie może być relaksujące, nawet jeśli spacerujesz ruchliwą ulicę miasta, a nie po parku czy też po lesie, w którym nie słychać niczego poza śpiewem ptaków i szumu drzew. Aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty, możesz pobrać specjalną aplikację do medytacji, która pozwoli Ci czerpać ze spaceru jeszcze więcej.

#3 Zgrabniejsze nogi

Zaledwie 30 minut spaceru dziennie może odbić się pozytywnie na kondycji Twoich nóg, co przełoży się na ich wygląd. Połącz spacery z ćwiczeniami siłowymi na dolne partie ciała (przysiady, wykroki itp.), które będziesz robić dwa razy w tygodniu, a efekty będą jeszcze lepsze!

Pixabay

#4 Pozytywny wpływ na żylaki

Udowodniono, że regularne chodzenie w wygodnym obuwiu pomaga zmniejszyć widoczność żylaków, których podstawowym czynnikiem rozwoju jest nadciśnienie żylne, powstałe w skutek uszkodzenia zastawek żylnych, ucisku na żyły lub niedrożności bądź zwężenia żył. Co istotne, spacery mogą zredukować wywołany nimi ból.

#5 Poprawa trawienia

Zjadłeś obfity obiad, a jedyne o czym chwilę później marzysz to to, aby położyć się do łóżka? Naukowcy wykazali, że spacer po posiłku, trwający już zaledwie 15 minut, może faktycznie pomóc w trawieniu i ustabilizować poziom cukru we krwi.

Pxhere

#6 Poprawa kreatywności

Na Twoją kreatywność raczej nie wpłynie przeglądanie Facebooka czy oglądanie kolejnych odcinków serialu pt. „Przyjaciele”. Znacznie lepiej sprawdzą się tutaj spacer, dlatego też w sytuacji, kiedy idziesz „się przejść”, weź ze sobą notes. Będziesz zaskoczony, jak wiele kreatywnych pomysłów może zawitać do Twojej głowy w sytuacji, kiedy jesteś w ruchu. Z pewnością nie spamiętasz ich wszystkich.

Źródła: www.shape.com
Fotografie: www.flickr.com