Kategorie Zdrowie

Dlaczego dziecko powinno kłaść się spać przed 21:00? Zobacz jak wpływa to na zdrowie

Jako dziecko, na pewno słyszałeś od swoich rodziców, że trzeba chodzić wcześnie spać. Oczywiście w miarę upływu czasu nasze nawyki mocno się zmieniały, a i nasze dzieci chodzą później spać niż my w przeszłości. Dlaczego warto wrócić do tego, co wpajali nam rodzice, gdy byliśmy mali?

Wzrost
Dzieci rosną głównie podczas snu i ważne jest, aby ten czas był możliwie jak najdłuższy i nie zakłócał tego, co Matka Natura zaplanowała.

Szczyt wydzielania hormonu przypada na czwartą fazę snu, około trzydziestu minut po północy

Jeśli dziecko idzie późno spać, czas na produkcję hormonu wzrostu zmniejsza się, przez co będzie wolniej rosło.

Dlaczego dziecko powinno kłaść się spać przed 21:00? Zobacz jak wpływa to na zdrowie

Ponadto badania wykazały, że dzieci, które się wysypiają, są bardziej wydajne, skoncentrowane i lepiej uczą się i przyswajają wiedzę. Dodatkowo zmniejsza się ryzyko rozwinięcia choroby Alzheimera w dorosłym wieku, ponieważ, jak mówią lekarze, są tylko dwie rzeczy, które mogą spowolnić postęp tej choroby: sen i ćwiczenia.

Rodzice powinni kontrolować nawyki swoich pociech

Oczywistym jest, że wieczór to jedyna pora dnia, kiedy można odpocząć po długim dniu w pracy, ale nie należy wówczas zapominać o tym, że Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci. Jeśli pokażesz dziecku, że ważne jest, aby kłaść się spać o 21:00, zadbasz o to, że będzie miało to pozytywny wpływ na Wasze życie. Zarówno to fizyczne jak i psychiczne.

  • Musisz to zrobić stanowczo, ale musisz pamiętać, że nie możesz wymagać tylko od dziecka, ale od całej rodziny. W końcu maluchy biorą z nas przykład, prawda? Jeśli Twoje dziecko leży w łóżku i kątem oka widzi zapalone światło w pokoju i słyszy śmiech rodziców i włączony telewizor, automatycznie zakłada, że to nie jest pora na sen, a na zabawę i szaleństwo. Ciężko im zrozumieć, dlaczego mają spać, skoro inni się świetnie bawią.
  • Dobrym pomysłem jest włączenie przed snem jakiejś czynności, która będzie kojarzyła się dziecku ze spaniem. Na przykład możesz zdecydować się na czytanie książek przed snem. Po kilku dniach dziecko przyzwyczai się do tego, że sen ściśle łączy się z bajką ‚na dobranoc’.
  • Warto zadbać także o światło, które powinno mieć żółty odcień. Dzięki temu dziecko się wycisza i relaksuje.
  • Nie musimy chyba wspominać o wyłączeniu wszelkich sprzętów elektronicznych. Telefony i komputery nie wpływają dobrze na usypianie pociechy. Nie zapominaj także o tym, abyś sam odłożył komórkę – w końcu musisz dawać przykład!
    • Ćwiczenia genialnie wpływają na szybki sen. Jazda na rowerze lub gra w piłkę po kolacji potrafią zdziałać cuda.

Nie ignoruj tych zasad, bo to właśnie dzięki nim Twoje dziecko wyrośnie na zdrowego i aktywnego dorosłego człowieka

Warto o tym pamiętać!

Źródło: brightside.me | Fotografie: www.Instagram.com