Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Fizjoterapeuta pokazał najlepsze ćwiczenia na rozluźnienie bolącego karku. Pomógł wielu osobom

Szacuje się, że nawet ponad 50% populacji na pewnym etapie swojego życia skarży się na bóle szyi. Niestety, wiele wskazuje na to, że problem ten będzie narastał, czemu sprzyja siedzący tryb życia –  Częstość występowania dolegliwości wzrasta wraz z wiekiem i najczęściej dotyka kobiet około 50. roku życia, choć oczywiście nie jest to reguła.

Jak radzić sobie z uciążliwym bólem? Wydawać by się mogło, że masaż rozwiąże problem. Jeśli jednak okazuje się on być nieskuteczny, pewien fizjoterapeuta podzielił się rozwiązaniem, które pomogło już wielu osobom zmagającym się z bolesnym problemem.

Przyczyna bólu odcinka szyjnego kręgosłupa

Przyczyną bólu odcinka szyjnego kręgosłupa jest zwykle sztywność mięśni szyi. Zwróć uwagę, że kręgosłup szyjny jest praktycznie cały czas obciążony – wystarczy, że nasza głowa jest wysunięta do przodu o zaledwie kilka centymetrów. Sztywne mięśnie szyi, które są tego konsekwencją, mogą uniemożliwić nawet podstawowy ruch.

Jak radzić sobie z bólem karku?

Z pomocą przychodzi tutaj proste ćwiczenie, które pozwala skutecznie rozciągnąć mięśnie odcinka szyjnego, w wyniku czego napięcie szybko ustępuje.

  1. Stań prosto lub usiądź wygodnie.
  2. Wyciągnij szyję tak bardzo, jak to możliwe – podstawowa zasada ćwiczeń.
  3. Podnieś głowę do góry i opuść ramiona.
  4. Następnie powoli przechyl głowę na lewą, a następnie na prawą stronę – wykonaj po 5 powtórzeń na stronę.
  5. Teraz przejdź do skrętów głowy raz w prawą, a raz w lewą stronę – wykonaj po 5 powtórzeń na stronę.
  6. Następnie umieść prawą dłoń tuż nad lewym uchem i powoli „dociągnij” głowę do prawego barku, po czym powtórz ćwiczenie na drugą stronę – powtórz 3 razy na stronę.

Dwa ostatnie ćwiczenia zobaczysz na nagraniu instruktażowym słowackiego fizjoterapeuty, które zamieszczamy poniżej… 🙂

Źródła: www.youtube.com
Fotografie: www.youtube.com