Kategorie Zdrowie

Migreny mogą być powodowane nieprawidłową dietą. Zredukuj ryzyko ataków

Migreny to rodzaj bólu, na który cierpi bardzo wiele osób. Ból atakuje nagle i osłabia wszystkie zmysły. Zazwyczaj uniemożliwia jakiekolwiek czynności i zmusza daną osobę do odpoczynku przez resztę dnia.

Jednak dobra wiadomość jest taka, że istnieją pewne dowody sugerujące, że odpowiednia dieta może wyeliminować migreny. Niedobór pewnych elementów może być główną przyczyną nieznośnych bóli głowy.

migrena-1
YouTube

Migreny są bardzo uciążliwe. Bardzo często nawet leki przeciwbólowe na receptę nie są w stanie pomóc

Niektórzy podczas ataku bólu widzą rozmyte plamy, inni nie mogą skupić się na niczym przez pulsujący ból. Zdarzają się często nudności i nadwrażliwość na światło.

Wiele badań wskazuje od czego mogą zależeć ataki migren

Bardzo często przyczyną są zmiany pogody, zwłaszcza dla tych, którzy mieszkają w obszarach gorących temperatur. Innym winowajcą może być cukier. Zbyt duże spożycie cukru może przyczynić się do bóli. Również czynniki jak spadek serotoniny lub wzrost ciśnienia. Jednak znaczące mogą okazać się witaminy.

Niedobór poszczególnych witamin może być głównym sprawcą migren

migrena-2
surojadek

Brak kwasu foliowego, witaminy B6, B12 i witaminy D może zwiększyć ryzyko o 300%. Ważne jest, aby upewnić się, że organizm otrzymuje tyle składników, ile potrzebuje.

Jak zredukować ryzyko ataków?

Pozytywne skutki może przynieść zbilansowana dieta. Nadmierne spożywanie pewnych produktów, wpływa na to, że jesteśmy bardziej podatni na potencjalne ataki.

  • Awokado
  • Banany
  • Kofeina
  • Sery pleśniowe
  • Czekolada
  • Cytrusy
  • Orzeszki ziemne
  • Wino
  • Rodzynki

Powyższa lista produktów, to pokarmy, które spożywane w nadmiernej ilości mogą prowokować migreny. Należy więc nie przesadzać z nimi i zbalansować dietę tak, aby organizm otrzymał wymaganą ilość witamin.

Źródło i fotografie: healtheternally.com