Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

Ten prosty test pokaże w jakiej jesteś kondycji i jak długo będziesz jeszcze żyć. Odważysz się go zrobić?

Wszelkiego typu testy ruchowe są wykonywane po to, aby przybliżyć lekarzom, w jakiej kondycji jesteśmy. Dzięki temu są w stanie oszacować, jak powinniśmy o siebie dbać. Doskonale wie o tym, pochodzący z Brazylii lekarz, Claudio Gil Araujo, który opracował prosty test, dający zarys tego, jak wysportowani i zdrowi jesteśmy.

Przeprowadzone badania dowodzą zasadności tego prostego testu, a lekarze na całym świecie są po prostu zachwyceni.

Okazuje się, że proste ćwiczenie, które możesz wykonać w swoim domu, sprawdzi stan Twojej kondycji i nakreśli, jak będzie ona wyglądać na przestrzeni nadchodzących lat.

Szczególnie dla osób w podeszłym wieku, pewien poziom sprawności jest niezwykle ważny w celu przedłużenia żywotności.

1

Aby spojrzeć prawdzie w oczy, należy zrobić po kolei wymienione rzeczy:

2

1. Najpierw stań w wygodnej pozycji i upewnij się, że w pobliżu nie ma żadnych przedmiotów, które mogłyby Ci utrudnić wykonanie zadania.

Skrzyżuj nogi i wykonuj po kolei czynności. Na samym początku każdy z nas ma 10 punktów.

3

2. Usiądź po turecku na podłodze. Nie możesz wspierać się żadną częścią ciała poza nogami i pośladkami.

Jeśli dotkniesz podłogi ręką, ramieniem, kolanem lub inną częścią ciała, to tracisz 1 punkt. To tyczy się także tego, gdy ręką lub łokciem dotkniesz kolana. Jeśli potkniesz się i stracisz równowagę, odejmujesz 0,5 pkt.

4

3. Teraz najtrudniejsze: trzeba wstać bez użycia jakiejkolwiek części ciała innej niż nogi – gdy Ci się nie uda, tracisz jeden punkt.

Tylko Twoje stopy mogą dotykać podłoża.

5

4. Przyszła pora na ocenę tego, jak wygląda Twoja sprawność.

Wszystko dzięki temu prostemu ćwiczeniu.

6ecde53dd79f546541feb99cb01beea64-800x436 kopia

Ten test oczywiście nie sprawdzi się u każdej osoby. Niektórzy chorzy nie będą w stanie go wykonać, co jest zrozumiałe w ich wypadku. Niestety nie ma uniwersalnego sposobu sprawdzenia kondycji dla wszystkich ludzi.

Osoby powyżej 50 roku życia, które zaliczają się do kategorii „SUPER” mogą być bardzo dumne z siebie. Jeśli Twój wynik nie jest satysfakcjonujący, warto pomyśleć nad poprawą swojej siły, wytrzymałości i kondycji. Okazuje się, że jeśli skupisz się na tym, możesz przedłużyć swoje życie nawet o 21%!

Źródło i fotografie: hefty.co