Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

„Power walk” to nawy typ spaceru, który pozwoli Ci spalić więcej kalorii

Spacer to jedna z najprostszych form aktywności fizycznej. Pomaga nam zachować zdrowie, dobre samopoczucie oraz utrzymać prawidłową masę ciała. Jeżeli jednak chcemy zrzucić parę zbędnych kilogramów, powinniśmy spacerować w pewien określony sposób. Nazywa się on „power walk”.

Czym jest power walk?

źródło: canva

Power walk to technika chodzenia umożliwiająca spalanie większej ilości kalorii. Dużą zaletą tego sposobu odchudzania jest to, że spacerować może praktycznie każdy, niezależnie od sprawności fizycznej, zasobności portfela czy wieku. Power walk można uprawiać wszędzie – w pobliżu domu, w parku bądź lesie. Jedyne czego tak naprawdę potrzebujemy to wygodne buty i chęci do działania.

Technika energicznego chodzenia

źródło: canva

Zasady power walkingu są dość proste. Najważniejszą z nich jest to, aby utrzymać stałą prędkość na poziomie od 6 do nawet 9 km/h. W czasie marszu ręce powinny być zgięte w łokciach pod kątem 90 stopni i poruszać się tak jak przy bieganiu. To sprawia że zaangażujemy więcej partii mięśniowych. Plecy powinny być wyprostowane, głowa wysoko uniesiona, a wzrok skierowany przed siebie. Warto podczas marszu napinać mięśnie nóg i pośladków, to dodatkowo wpłynie na ich pracę.

Dla uproszczenia przedstawiamy 4 zasady o których trzeba pamiętać podczas energicznego spaceru:

– maszeruj możliwie jak najszybciej – w zakresie od 6 do 9 km/h,
– spaceruj minimum 1h dziennie,
– zachowaj regularność – aby zobaczyć efekty spaceruj codziennie,
– spersonalizuj swój trening – dostosuj prędkość i czas do swoich możliwości. Zwiększaj te czynniki wraz z poprawą kondycji.

źródło: canva

Osoby starsze, otyłe bądź z problemami zdrowotnymi powinny rozpoczynać przygodę z power walkingiem stopniowo i zwiększać jej intensywność wraz z upływem czas. Należy również pamiętać, że przed każdym treningiem (nawet spacerem) powinniśmy wykonać rozgrzewkę. Może być to seria pajacyków, rozciąganie czy ruchy rotacyjne kostek i nadgarstków. Jeżeli zależy nam przede wszystkim na tym, aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej trzeba również pamiętać o odpowiednio zbilansowanej diecie – bogatej w owoce, warzywa i chudy drób oraz nawodnieniu.

Źródła: zdrowie.radiozet.pl