Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianie

Dietetyk: „Jesz na śniadanie płatki? Już lepiej, żebyś zjadł pizzę”. Jak to tłumaczy?

Zaczynasz dzień od płatków śniadaniowych, choć obok leży pizza z poprzedniego wieczoru? Popełniasz błąd! Okazuje się, że pizza będzie lepszym wyborem. Tak przynajmniej twierdzi specjalista ds. żywienia.

Pizza zdrowsza niż płatki śniadaniowe

Jeśli masz do wyboru zjeść na śniadanie miseczkę płatków śniadaniowych, lub resztki pizzy z wczorajszej kolacji, powinnaś postawić na pizzę – oznajmia „Chicago Tribune”

Kiedy przeanalizujemy skład miseczki płatków i kawałka pizzy, okazuje się, że bez względu na to, która opcję wybierzesz, dostarczysz swojemu organizmowi podobną ilość kcal. Nie mnie jednak wiesz już z pewnością, że kaloria kalorii nie równa. Nie inaczej jest w tym przypadku. W przeciwieństwie do płatków z mlekiem pizza przedstawia się tutaj jako niemal pełnowartościowy posiłek.

Pxhere

Przyjrzyjmy się temu z bliska

Zwróćmy uwagę na skład płatków śniadaniowych. Okazuje się, że zdecydowana większość z nich nie oferuje nam praktycznie nic innego poza cukrem. Cukrem, który naładuje nas na chwilę, po czym zaczynamy odczuwać spadek energii i znów jesteśmy głodni. W pizzy natomiast znajdziemy węglowodany, białko, a często także warzywa.

Może cię to zdziwić, ale przeciętny kawałek pizzy ma tyle samo kalorii, co miseczka płatków z pełnotłustym mlekiem. Jednak pizza dostarcza o wiele więcej białka, które dłużej zapewni uczucie sytości przez cały poranek. Poza tym pizza zawiera więcej tłuszcz u i mniej cukru w porównaniu z płatkami śniadaniowymi, dlatego po jej zjedzeniu nie czeka Cię nagły spadek cukru – wyjaśnia dietetyczka Chealsy Amer w The Daily Meal

Publicdomainpictures

Pizza jako alternatywa dla wielu posiłków?

Nic z tych rzeczy! To, że pizza dostarcza nam więcej niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników niż płatki śniadaniowe, wcale nie oznacza, że powinniśmy ją jeść na śniadanie, obiad i kolację. Oczywiście, tak jak kaloria kalorii nierówna, tak pizza pizzy również i wiele zależy w tym przypadku od jakości, jak i samych składników użytych do jej przygotowania. Unikajmy przede wszystkim pizz fastfoodowych, z chemicznymi konserwantami i polepszaczami smaku oraz przygotowywanych z mrożonek.

Jako ciekawostkę dodamy, że już 9 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Dasz się skusić na kilka kawałków? Swoją drogą jaka jest Twoja ulubiona pizza?

Źródła: chicagotribune.com