Kategorie Dieta i odchudzanieZdrowie

Masz problem z nadmiarem kilogramów? Być może pijesz za mało wody. Mamy na to sposób

W odchudzanie ważne jest nie tylko to co jesz, ale również co pijesz. Wiele osób zastanawia się dlaczego wciąż nie może schudnąć popijając w tym czasie słodzone napoje gazowane. Nasz organizm w około 70% składa się z wody, dlatego tak ważne jest, aby dostarczać jej sobie odpowiednią ilość.

Dlaczego powinniśmy regularnie się nawadniać?

ile wody jest w człowieku
źródło: canva

Podstawową formą nawodnienia powinna być woda. Jednak w naszej diecie mogą znaleźć się produkty bogate w ten składnik. Na przykład zupy – rosół, warzywa – ogórek czy owoce – arbuz. Dlatego warto najpierw przyjrzeć się swojemu menu, żeby sprawdzić ile wody dostarczamy z poszczególnych produktów, a następnie uzupełnić jej niedobór. Człowiek dziennie powinien spożywać od 1,5-2 litrów wody. Najlepiej, żeby była to woda bogata w minerały, dzięki czemu dostarczymy organizmowi również cenne substancje.

Woda jest niezbędna naszym tkanka do prawidłowego funkcjonowania, gdyż w dużej części są z niej zbudowane. W środowisku wodnym zachodzi również wiele procesów ważnych dla naszego organizmu. Ponadto nasz mózg w 80% składa się z wody. Jeżeli mało jej spożywamy jego właściwe funkcjonowanie jest zakłócone.

szklanka wody
źródło: canva

Nie powinniśmy w ogóle dopuszczać do uczucia pragnienia. Jest to sygnał, że organizm jest już odwodniony. Jeżeli masz problem z regularnym piciem wody, znamy na to świetny sposób – plan godzinowy.

W jakich porach najlepiej pić wodę?

kobieta pije wodę
źródło: canva

8:00 – warto wypić szklankę wody z cytryną zaraz po przebudzeniu. Napój ten pomoże Ci się rozbudzić, oczyści organizm i rozkręci metabolizm.

11:00 – czas na uzupełnienie płynów. Jedna szklanka wody o temperaturze pokojowej, zmniejszy uczucie sytości, a Ty nie będziesz miał ochoty na niezdrowe przekąski.

13:00 – Czasem to właśnie odwodnienie jest powodem nadmiernego objadania się podczas posiłku. Szklanka wody pół godziny przed obiadem zapobiegnie takiej sytuacji.

16:00 – Ta godzina dla wielu osób świadczy o zakończeniu pracy i czasie odpoczynku. Nie możemy zapomnieć o wodzie, szczególnie kiedy preferujemy aktyny odpoczynek. Siłownia, bieganie czy spacer pamiętaj, żeby mieć przy sobie butelkę z napojem. Możesz zrobić swój własny izotonik, dodając do wody sok z cytryny, miód i szczyptę soli. Spowoduje to, że organizm lepiej się nawodni.

kobieta po ćwiczeniach pije wodę
źródło: canva

20:00 – Czas wyciszenia i szykowania się do snu. Pamiętaj, żeby nie pić dużej ilości wody tuż przed snem, gdyż może spowodować nocne wycieczki do toalety. Ostatnią szklankę wody wypij 1-2h przed położeniem się spać.

Źródła: www.facebook.com