Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

5 oznak, które świadczą o tym, że w Twoim codziennym życiu jest zbyt mało miejsca na ruch

Dziś zostajesz w biurze dłużej lub pracujesz zdalnie, a jutro planujesz maraton z Netflixem, dlatego zamawiasz jedzenie online, przez co nawet nie musisz ruszać się z domu? Nic dziwnego, że w tak funkcjonującym świecie wielu z nas cierpi na deficyt ruchu, co w dłuższej perspektywie czasu niesie za sobą bardzo poważne problemy zdrowotne. Jak rozpoznać, że kroczymy złą drogą, a nasz organizm domaga się aktywności fizycznej? Są pewne przesłanki, na które powinniśmy być szczególnie wyczuleni.

5 oznak, które świadczą o tym, że w Twoim codziennym życiu jest zbyt mało miejsca na ruch

#1 Twoje oczy są podpuchnięte

Siedzący tryb życia jest jednym z głównych czynników przekładającym się na zatrzymywanie wody w organizmie. Jeśli spędzasz w pozycji siedzącej zbyt dużo czasu, bardzo możliwe, że Twoje oczy są podpuchnięte. Wprowadź do swojej codziennej rutyny nieco więcej ruchu, a już wkrótce zobaczysz jak zmienia się Twoja twarz.

5 oznak, które świadczą o tym, że w Twoim codziennym życiu jest zbyt mało miejsca na ruch
Wikimedia Commons

#2 Masz zaparcia

Aktywność fizyczna przekłada się nie tylko na naszą sylwetkę, kondycję i szeroko pojęte zdrowie. Jest również istotna w odniesieniu do regularnych wypróżnień. Jeśli większość czasu spędzasz w pozycji siedzącej, „przejście” pokarmu przez jelito grube zajmuje więcej czasu. W konsekwencji ilość wody wchłanianej przez organizm ze stolca jest ograniczona, co powoduje zaparcia. Regularny ruch poprawia więc wydolność układu pokarmowego. Nawet proste, 5-minutowe ćwiczenia rozciągające wykonywane kilka razy dziennie mogą skutecznie zapobiegać zaparciom.

Constipation Icons - Download Free Vector Icons | Noun Project

#3 Zapominasz się

Jeśli najzwyczajniej w świecie zdarza Ci się zapominać o różnych rzeczach, być może w Twoim życiu jest zbyt mało ruchu. Jedno z badań wykazało, że osoby prowadzące siedzący tryb życia wykazują zmiany strukturalne w mózgu w okolicy przyśrodkowego płata skroniowego. Płata, który jest odpowiedzialny za zdolność zapamiętywania rzeczy. Wykazano również, że aktywność fizyczna poprawia pamięć. Nic więc dziwnego, że struktura mózgu ulega zmianie, kiedy jesteś osobą aktywną fizycznie.

oznaki małej ilości ruchu
Flickr

#4 Bolą Cię kolana

Ćwiczenia mogą złagodzić objawy zapalenia stawów i choroby zwyrodnieniowej stawów. Tyczy się to zwłaszcza ćwiczeń aeorobowych o niewielkim stopniu intensywności. Nie jest tajemnicą, że regularny ruch wzmacnia mięśnie i sprawia, że te stają się bardziej elastyczne.

5 oznak, które świadczą o tym, że w Twoim codziennym życiu jest zbyt mało miejsca na ruch
Pixabay

#5 Masz ochotę na słodkie

Aktywność fizyczna doskonale zwalcza apetyt na cukier. Dodaje energii i uwalnia endorfiny, które sprawiają, że czujesz się szczęśliwsza. Idąc tym tropem odpowiednia ilość ruchu w ciągu dnia zapobiega depresji.

5 oznak, które świadczą o tym, że w Twoim codziennym życiu jest zbyt mało miejsca na ruch
Wikimedia Commons
Źródła: brightside.me