Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianie

Nowe odkrycia naukowców dotyczące brukselki i brokułów. To świetne informacje!

Warzywa są nieodłącznym elementem zdrowej, dobrze zbilansowanej diety. Niestety, często zdarza się, że rezygnujemy z jedzenia niektórych z nich. Do tej grupy produktów z prostego względu możemy zaliczyć chociażby brukselkę czy brokuły.

Smak, a przede wszystkim właściwości odżywcze brukselce czy brokułowi pozwoli zachować tylko odpowiednie przygotowanie. Z tego też względu wspomniane warzywa nie należą raczej do najczęściej wybieranej przez nas grupy warzyw. Niewykluczone jednak, że za chwilę zmienisz swoje podejście do brukselki i brokułów, a przemawiać mogą za tym nowe odkrycia badaczy, które wyraźnie przemawiają za spożywaniem tych właśnie warzyw. Zwłaszcza jeśli chodzi o kobiety.

Nowe odkrycie naukowców na temat brukselki i brokułów

Wyniki badań prowadzonych przez naukowców ze Szkoły Medycyny i Nauk o Zdrowiu ECU oraz Uniwersytetu Australii Zachodniej zostały opublikowane w British Journal of Nutrition.

Ciekawe badanie zostało przeprowadzone na kohorcie 684 starszych kobiet z zachodniej części Australii. Panie miały za zadanie spożywać każdego dnia ponad 45 g warzyw krzyżowych, czyli np. 1/2 szklanki surowej kapusty lub 1/4 szklanki gotowanych brokułów.

Pixabay

Okazało się, że kobiety będące na diecie zawierającej więcej warzyw krzyżowych, takich jak brokuły, brukselka czy kapusta, miały mniejsze szanse na nadmierne gromadzenie się wapnia. Były aż o 46% mniej narażone na nadmierne gromadzenie się wapnia w aorcie niż kobiety, które spożywały mniej warzyw krzyżowych lub nie spożywały ich wcale. Jakie ma to znaczenie dla ich zdrowia? W konsekwencji wiązało się to przede wszystkim z mniej rozległymi chorobami naczyń krwionośnych, które mogłoby skutkować zmniejszonym przepływem krwi krążącej w organizmach starszych kobiet. Warto dodać, że zmniejszenie przepływu krwi jest spowodowane m.in. odkładaniem się tłuszczu i wapnia po wewnętrznej stronie naczyń, a w tym wspomnianej wcześniej aorcie. Finalnie to właśnie nagromadzenie dużych ilości tłuszczu i wapnia jest główną przyczyną udaru lub zawału serca.

Pikist

Jak to się ma do mężczyzn? Nie podano informacji, jak spożywane wspomnianych warzyw ma się do pracy układu krwionośnego u panów.

To co, dasz się skusić na 1/2 szklanki surowej kapusty lub 1/4 szklanki gotowanych brokułów dziennie?

Źródła: EurekAlert