Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieZdrowe zakupy

7 nawyków, o których powinna pamiętać każda osoba rozpoczynająca proces odchudzania

Co zrobić i od czego zacząć, aby udało się uzyskać upragniony efekt? Odpowiadamy! Poznaj listę wskazówek, które pomogą Ci kontrolować swoją wagę bez nadmiernego wysiłku.

Proces odchudzania

Kiedy mówimy o odchudzaniu, zdecydowana większość z nas ma na myśli spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej, która wpływa na wygląd zewnętrzny naszego ciała. Oczywiście, nie ma w tym nic złego, a wręcz przeciwnie… Nie mniej jednak jest jeszcze jeden bardzo ważny czynnik, który powinien przemawiać za zmianą nawyków i rozpoczęciem prowadzenia zdrowszego tryby życia. Chodzi o nasze zdrowie. Nadwaga czy otyłość zwiększa ryzyko cukrzycy i chorób serca, które każdego roku zbierają na całym świecie śmiertelne żniwo. Jeśli więc prowadzisz siedzący tryb życia, zacznij się ruszać. Jeśli jesz niezdrowo, zacznij uważać na to, co ląduje na Twoim talerzu.

Nawyki, o których warto pamiętać, jeśli zaczynasz swoją przygodę z odchudzaniem

#1 Pij wystarczająco dużo wody

Pij szklankę wody na 30 minut przed każdym posiłkiem. Przeprowadzono badanie, które wykazało, że osoby, które piły szklankę wody na 30 minut przed każdym posiłkiem, straciły o 44% więcej masy ciała w ciągu trzech miesięcy niż osoby, które nie stosowały się do tej zasady. Co więcej, zaleca się, aby mężczyźni pili 12-13 szklanek wody dziennie, a kobiety 9. Dzięki wodzie pozbywamy się toksyn z organizmu, które wpływają na proces odchudzania. Co więcej, kiedy pijesz wystarczająco dużo wody, jesteś mniej głodny.

Pixels / Brightside

#2 Zadbaj o to, aby Twoje posiłki były różnorodne

Jesz zwykle to samo? Z czasem Twój organizm przestanie odczuwać przyjemność z jedzenia danego posiłku i będzie domagał się np. słodkiego deseru. Aby tego uniknąć, najlepiej będzie stawiać na posiłki, które będą składać się z wielu małych porcji różnych dań. Dobrym przykładem jest tureckie śniadanie, na które składa się duża ilość małych talerzy pełnych różnorodnych potraw.

#3 Niech awokado stanie się Twoim sprzymierzeńcem

Czarna fasola, brukselka, awokado, brokuły, jabłka czy marchewka są bogate w błonnik rozpuszczalny, który nie tylko wspomaga proces odchudzania, ale także jest zbawienny dla naszego zdrowia – zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy i chorób serca. Istnieją badania, które wykazały, że z każdym wzrostem 10 g tego błonnika, redukujemy poziom tłuszczu o 3,7%. Zaleca się, aby dostarczać organizmowi 25-38 g błonnika rozpuszczalnego dziennie.

Brightside

#4 Nie pij herbaty z mlekiem

Zjadłeś kolację, ale wciąż jesteś na tyle głodny, że nie zaśniesz? Niektórzy decydują się w takich okolicznościach na herbatę z mlekiem, która ma za zadanie ugasić apetyt. Tymczasem okazuje się, że nie jest to dobry pomysł zwłaszcza wtedy, kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Naukowcy uważają, że herbata zawiera duże ilości związków, które pomagają zredukować poziom tłuszczu. Nie mniej jednak białka zawarte w mleku krowim sprawiają, że ta zdolność zanika. Jeśli więc chcesz zabić uczucie głodu przed położeniem się spać, wypij szklankę herbaty, ale bez mleka.

#5 Odkładaj widelec pomiędzy kolejnymi kęsami

Kiedy jesteśmy głodni, często jemy łapczywie chcąc jak najszybciej pozbyć się nieprzyjemnego uczucia. To kolejny błąd, który nie sprzyja utracie masy ciała. Jak temu zapobiec? Spróbuj odkładać widelec pomiędzy kolejnymi kęsami. Wydłużysz w ten sposób czas spożywania posiłku i bardzo możliwe, że zatrzyma Cię to przed wzięciem dokładki.

#6 Pamiętaj o witaminie D

Światło słoneczne sprzyja utracie wagi. To właśnie ono jest źródłem witaminy D. Badanie prowadzone przez 4 lata na 4659 kobietach wykazało, że wyższy poziom witaminy D w organizmie jest związany z mniejszym przyrostem masy ciała. Jeśli natomiast nie masz wystarczającego dostępu do światła słonecznego, a Twój organizm jest ubogi w witaminę D, możesz zacząć ją suplementować.

Pixabay / Brightside

#7 Dziel się posiłkiem z drugą osobą

Dzielenie się przystawką lub głównym posiłkiem z drugą osobą to świetne rozwiązanie, dzięki któremu będziesz jeść mniejsze porcje. Wystarczy zamówić jeden posiłek dla Was obojga i poprosić o 2 dodatkowe małe talerze.

Czy kiedykolwiek próbowałeś zrzucić dodatkowe kilogramy i stosowałeś się do którejkolwiek z tych wskazówek? Jeśli nie to koniecznie napisz, jaki był Twój klucz do sukcesu.

Źródła: brightside.me