Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieZdrowie

Dietetyczka nie ma najmniejszych wątpliwości. To największy wróg Twojej odporności

Odporność organizmu zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym jest niezwykle ważna. I tak oto z pomocą przychodzą nam różnego rodzaju napoje z różnymi dodatkami, leki czy suplementy diety. Choć te cieszą się ogromną popularnością, nie możemy zapominać o czynniki, który odgrywał będzie w tym przypadku najistotniejszą rolę. Jest nim odpowiednio zbilansowana dieta.

Zdrowe i świeże warzywa ( szczególnie zielenina) oraz owoce bogate są w chlorofil, witaminę C, kwas foliowy i witaminy z grupy B, a także nasiona czy przyprawy mają bardzo korzystny wpływ na naszą odporność. Jest jednak jeden produkt, który jest wrogiem numer jeden kondycji zdrowotnej i naszej odporności. Wyeliminuj go ze swojej diety, a Twoje zdrowie Ci za to podziękuje!

Dbanie o odporność

O odporność należy dbać przez cały rok, podczas gdy sezon jesienno-zimowy zwykle wszystko weryfikuje. To właśnie teraz nasze zdrowie jest wystawione na największą próbę. Kiedy mówimy o odporności, nie sposób nie wspomnieć także o aktywności fizycznej, która ze względu na czasy, w jakich przyszło nam żyć, została przez wiele osób znacznie ograniczona. W konsekwencji nasz organizm jest bardziej podatny na negatywny wpływ wirusów i bakterii.

Kluczową rolę w odniesieniu do naszej odporności będzie odgrywało to, co trafia do naszego żołądka. Jeśli zadbamy o naszą dietę, kupowanie każdego, możliwego suplementu staje się zbędne.

Pixabay

Dietetyczka o odporności

Dietetyczka dr Hanna Stolińska w wywiadzie dla portalu gotowanie.onet.pl zdradziła, jakie produkty są najczęściej spożywane w trosce o zdrowie i odporność. Czołowe miejsca zajmują w tym przypadku cytryna, miód i kurkuma, którą możemy wykorzystać na wiele sposobów w trakcie przygotowywania prozdrowotnych potraw, a także napojów.

Odporność jest w jelitach i to o nie trzeba dbać najbardziej. A jelita lubią błonnik pokarmowy, więc powinniśmy często jadać owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, orzechy, nasiona i rośliny strączkowe. To są główne źródła błonnika – wyjaśnia dr Stolińska

Dietetyczka dodała, że stosunek spożywanych warzyw do owoców powinien wynosić 4:1 (cztery porcje warzyw na porcję owoców). Mówiąc porcja, doktor ma na myśli jedno średniej wielkości warzywo lub jeden średni owoc o wadze ok. 150-200g.

Doktor wspomniała również o suplementacji. Warto zażywać witaminę D oraz kwas omega-3, którego wiele osób ma niedobory.

Dietetyczka nie ma najmniejszych wątpliwości. To największy wróg Twojej odporności
Pixabay

Największy wróg odporności

Zdaniem dietetyczki największym wrogiem naszej odporności jest… cukier! Co w nim takiego złego? Czas odkryć prawdę!

Cukier, a także produkty z dodatkiem cukru mogą działać na nasz organizm prozapalnie. Co więcej, pod żadną postacią nie sprzyja naszej odporności!

Miód ma działanie przeciwbakteryjne, ale trzeba by było zjeść go naprawdę dużo, żeby faktycznie przyniósł efekt. A jest to również cukier, więc nie sugerowałabym go jako jednego z produktów korzystnych dla naszej odporności. O wiele lepiej będzie, jeżeli do herbaty dodamy imbir, czy cynamon – tłumaczy doktor

Pixabay

Czy wiesz, że  przeciętny Polak spożywa 44,5 kilograma cukru rocznie?!

Tak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Choć w ostatnich latach używamy mniej cukry w „czystej” postaci, przyjmujemy go o wiele więcej w innych formach – między innymi z napojów. To m.in. dlatego został wprowadzony podatek cukrowy. Czy diametralny wzrost cen sprawi, że odstawimy słodzone napoje na bok, a przynajmniej znacznie ograniczymy ich spożycie?

__________________________

*zdjęcia mają charakter poglądowy

Źródła: gotowanie.onet.pl
Fotografie: pixabay.com