Kategorie Zdrowie

20 owoców, które mają najmniej kalorii. To one będą miały najlepszy wpływ na Twoją sylwetkę

Wszyscy wiemy, że spożywanie owoców jest niezwykle istotne w kontekście naszego zdrowia. Owoc owocowi jednak nierówny i to nie tylko pod kątem mikro- i makroskładników, ale również pod kątem kalorycznym. Które z owoców mają w sobie najmniej cukru i kalorii?

Dlaczego warto jeść owoce?

Owoce to jeden z kluczowych produktów, które powinny znaleźć się na liście dobrze zbilansowanej diety każdej osoby. To one odpowiedzialne są za dostarczanie do naszych organizmów witamin, minerałów i cennego błonnika. Zaspokajają także chęć na słodycze, którym tak często niektórym z nas się oprzeć.

Spożywanie odpowiedniej ilości owoców ma działanie ochronne, przeciwdziała rozwojowi wielu chorób, w tym chorób nowotworowych, chorób układu pokarmowego czy chorób układu krążenia, wspomaga walkę z nadwagą i otyłością oraz korzystnie wpływa na wygląd sylwetki, paznokci, cery i włosów, a spowalnia procesy starzenia organizmu.

20 owoców, które mają najmniej kalorii. To one będą miały najlepszy wpływ na Twoją sylwetkę
Pexels

Ile razy dziennie jeść owoce?

Badanie przeprowadzone w 2017 roku na liczbie 2 milionów osób pozwoliło wyciągnąć odpowiednie wnioski co do ilości spożywanych owoców i warzyw dziennie. Międzynarodowy zespół ekspertów ogłosił, że każdego dnia powinniśmy jeść w sumie około 800 g owoców i warzyw (szacuje się, że najlepiej, aby owoce stanowiły 2/5 codziennej porcji warzyw i owoców), co można przeliczyć na 10 mniejszych porcji. Eksperci uważają, że gdybyśmy wszyscy stosowali się do tych wniosków, zapobieglibyśmy aż 7,8 milionom przedwczesnym zgonów rocznie!

Najmniej kaloryczne owoce
Pixabay

Owoce, które mają mniej niż 60 kcal w 100 g owoców

Kaloryczność owoców (nie tylko) ma szczególne znaczenie w przypadku osób, które za cel stawiają sobie zbicie wagi. Ujemny bilans kaloryczny ma wówczas kluczowe znaczenie, dlatego zaleca się spożywanie w miarę możliwości produktów o jak najniższej kaloryczności. W przeciwnym wypadku należy ograniczać ilość spożywanych produktów do niezbędnego minimum.

  1. Arbuz – 30 kcal / 100 g
  2. Porzeczki – 31 kcal / 100 g
  3. Truskawki – 33 kcal / 100 g
  4. Melon – 33 kcal / 100 g
  5. Białe porzeczki – 33 kcal / 100 g
  6. Brzoskwinia – 39 kcal / 100 g
  7. Grejpfrut – 42 kcal / 100 g
  8. Nektarynka – 44 kcal / 100 g
  9. Żurawina – 46 kcal / 100 g
  10. Agrest – 46 kcal / 100 g
  11. Pomarańcza – 47 kcal / 100 g
  12. Śliwki – 47 kcal / 100 g
  13. Morele – 48 kcal / 100 g
  14. Wiśnie – 50 kcal / 100 g
  15. Ananas – 50 kcal / 100 g
  16. Jagody – 51 kcal / 100 g
  17. Maliny – 52 kcal / 100 g
  18. Jabłko – 52 kcal / 100 g
  19. Mandarynka – 53 kcal / 100 g
  20. Gruszka – 57 kcal / 100 g

Który z tych owoców najczęściej trafia do Twojego żołądka?

Źródła: zdrowie.radiozet.pl, motywatordietetyczny.pl