Kategorie Dieta i odchudzanie

Najczęstsze błędy związane z piciem kawy, które przyśpieszają starzenie i szkodzą zdrowiu

Na temat kawy powstało bardzo dużo mitów. Jednym z nich jest stwierdzenie, że napój ten szkodzi naszemu zdrowiu. Prawda jest zupełnie inna. Kawa jest korzystna dla naszego organizmu, ale trzeba pić ją „z głowa” i nie popełniać błędów które mogą zmienić jej działanie.

Najczęstsze błędy związane z piciem kawy

Zdaniem ekspertów niektóre nawyki związane z piciem kawy mogą okazać się szkodliwe i przyspieszać proces starzenia.

1# Zastępowanie śniadania kawą

źródło: canva

Jedzenie śniadań to pole do dyskusji. Jedni nie wyobrażają sobie rozpoczęcia dnia bez porządnego posiłku, natomiast inni zupełnie nie mają na nie ochoty. To sprawa bardzo indywidualna, dlatego nie będziemy namawiać do spożywania śniadania, jednocześnie przestrzegając przed piciem kawy na pusty żołądek. Może to spowodować szereg nieprzyjemnych dolegliwości tj. ból brzucha, zgaga, problemy z koncentracją, czy zawroty głowy.

2# Wybieranie kawy zamiast wody

źródło: canva

Mimo, że większość osób wie, iż picie wody powinno być naszym podstawowym nawykiem, wiele osób nie widzi problemu, żeby zastąpić ją kawą. Przecież to płyn i to płyn. No nie do końca. Kawa nie nawodni naszego organizmu tak dobrze jak woda. A gdy doprowadzimy do odwonienia, pojawi się szereg negatywnych skutków.

3# Picie kawy o późnych porach dnia

źródło: canva

Kawa przed południem czy po południu? My zdecydowanie bardziej polecamy tę pierwszą opcję. Kawa w późniejszych porach dnia może powodować problemy ze snem. Nawet jedna gorsza noc może prowadzić do pogorszenia odporności, zwiększenia ochoty na niezdrowe przekąski czy przyspieszać proces starzenia.

4# Kawa z dodatkiem śmietanki i cukru

źródło: canva

Kawa czarna jest najzdrowszą opcją, ale jak wiemy nie każdy taką lubi. Ludzie chętniej wybierają kawę biała (z dodatkiem mleka lub śmietanki) oraz chętnie dosładzają swój napój. Niestety te dodatki zmniejszają korzyści zdrowotne kawy. Jeżeli w ciągu dnia wypijasz jedną kawę z dodatkiem łyżeczki cukru, to nie jest tak źle. Ale w momencie, gdy spożywasz ich 3 lub 4 i każda z nich jest posłodzona 2 łyżeczkami to robi się już problem. Nadmiar cukru w diecie przyspiesza obumieranie komórek, co wpływa na szybsze starzenie. Ponadto podwyższony poziom glukozy i insuliny może doprowadzić do insulinooporności lub cukrzycy typu 2.

5# Stosowanie słodzików

źródło: canva

Skoro cukier jest taki szkodliwy, to może lepiej zastąpić go sztucznymi słodzikami? To też nie jest najlepszy pomysł. Badania wykazały, że osoby regularnie spożywające zamienniki cukry są bardziej narażone na bóle i zawroty głowy, nudności, drętwienia i skurcze mięśni a nawet przybieranie na wadze.