Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Starożytna, indyjska metoda leczenia dłońmi. Dzięki prostym gestom złagodzisz bóle głowy i stawów

Bardzo możliwe, że przynajmniej raz w życiu doświadczyłeś fizycznego lub psychicznego bólu. Przypominasz sobie taką sytuację? Jak wówczas sobie z nim poradziłeś? Przeczekałeś, aż sam ustąpił, a może byłeś zmuszony udać się do specjalisty lub sięgnąć po środki przeciwbólowe czy specjalne leki, które powinny pomóc? Niewątpliwie są to jakieś rozwiązania. Nie mniej jednak wiele osób coraz częściej decyduje się na naturalne metody leczenia, bez używania różnego rodzaju środków, które mogą wywoływać skutki uboczne.

Ludzie coraz częściej praktykują jogę, która pozwala im poczuć się lepiej. To joga wpływa na część układu nerwowego, która jest odpowiedzialna za relaks i odpoczynek. Nie zrozum nas źle. Wcale nie chodzi tutaj o wykonywanie figur, które dla większości ludzi jest niewykonalna, a niekiedy wręcz niebezpieczna. Chodzi tutaj o oddech, medytację, a zwłaszcza proste gesty dłońmi. Więcej na ich temat w dalszej części artykułu.

Mudra gestów – co to takiego?

Mudra gestów to metoda, która swoje początki ma w Indiach. Polega na tworzeniu nieskomplikowanych układów dłońmi, dzięki czemu jesteśmy w stanie zwalczać problemy zdrowotne i różne schorzenia. Mudra gestów jest pomocna w przypadku odczuwania napięcia wewnętrznego i niepokoju, problemów ze snem, stanach depresyjnych czy łagodzeniu uciążliwych bóli. Dodatkowo poprawia naszą pamięć i ułatwia koncentrację. Wiem, brzmi niczym magia, ale to naprawdę działa!

Niewątpliwą zaletą mudry gestów jest jej prostota i możliwość wykonywania w różnych sytuacjach bez żadnych dodatkowych przyrządów nawet kilka razy dziennie niezależnie od wieku. Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność mudry, trzeba ją stosować będąc skupionym i zrelaksowanym. Czas ćwiczeń w ciągu dnia nie powinien natomiast przekraczać 45 minut.

Instagram

Poznaj 9 najbardziej popularnych mudr, które potrafią działać niczym silna terapia!

#1 Gyan-Mudra (Gest wiedzy)

Już sama nazwa wskazuje, że ten układ dłoni będzie pobudzał mózg, a dokładniej gruczoły przysadki mózgowej. W konsekwencji poprawi ona naszą pamięć, koncentrację i pomoże w walce z bezsennością czy lenistwem.

Sposób wykonania: W celu wykonania tej mudry zetknij ze sobą czubek palca wskazującego z opuszką kciuka. Pozostałe palce wyprostuj lub lekko ugnij, ale pod żadnym pozorem ich nie napinaj – palce powinny być rozluźnione.

Instagram

#2 Vayu-Mudra (Mudra wiatru)

Mudra wiatru zwana również mudrą powietrza zalecana jest osobom odczuwającym wewnętrzny niepokój, a także tym, którzy zmagają się z zapaleniem stawów, drżeniem rąk, szyi lub głowy, problemami z kręgosłupem, a nawet chorobą Parkinsona. Najlepiej stosować tę mudrę na wczesnych etapach choroby.

Sposób wykonania: Palcami wskazującymi dotknij podstaw kciuków, którymi z kolei obejmij palce wskazujące tak, aby odczuwać lekki nacisk. Pozostałe palce powinny zostać wyprostowane i rozciągnięte tak, jak to możliwe.

Instagram

#3 Shumya Mudra (Mudra pustki)

Brzmi nietypowo, ale odraz uprzedzamy, że ten gest nie ma nic wspólnego z pustką. Ta mudra przyda się osobom mającym problemy ze słuchem, a także odczuwającym ból pochodzący z uszu. Zakończ jej wykonywanie, gdy problem minie.

Sposób wykonania: Sposób wykonania jest podobny do poprzedniej mudry z tą różnicą, że zamiast palca wskazującego uginamy i dociskamy palec środkowy. Resztę palców wyprostuj na tyle, na ile jesteś w stanie.

#4 Varun mudra (Mudra wody)

Kolejna mudra jest zalecana osobom, które odczuwają ból stawów wywołany ich zapaleniem. Niektóre źródła podają, że ma także korzystny wpływ na skórę.

Sposób wykonania: Delikatnie złącz opuszki małego palca i kciuka. Reszta palców zostaje wyprostowana.

Instagram

#5 Shankha-Mudra (Mudra muszli)

Regularne praktykowanie tej mudry może wzmocnić struny głosowe, a także wyleczyć chore gardło i krtań. Mudra muszli nie bez powodu jest więc często stosowana u śpiewaków, zwłaszcza operowych, podczas ich występów.

Sposób wykonania: Złącz cztery palce w prawej ręce i otocz nimi kciuk lewej dłoni, po czym kciukiem prawej dłoni dotknij środkowego palca lewej dłoni. Wszystkie palce powinny być rozluźnione.

Instagram

Pamiętaj, że mudry gestów nie są środkiem, a tym bardziej lekarstwem na wszelkie bolączki i w żaden sposób nie powinny nas zwalniać z wizyty u specjalisty oraz wykonania odpowiednich badań diagnostycznych w celu zdiagnozowania przyczyny problemu.

Źródła: www.zdrowienapoziomie.pl, portal.abczdrowie.pl
Fotografie: pxhere.com