Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieZdrowie

Niezwykłe właściwości mleka czekoladowego. Badacze zalecają, aby pić je po treningu

Kiedy mówimy o zdrowej, dobrze zbilansowanej diecie bogatej w pełnowartościowe produkty, raczej nie mamy na myśli różnego rodzaju „słodkości”. Są jednak pewne wyjątki. Jednym z nich jest pyszne mleko czekoladowe.

Mleko czekoladowe przez lata uchodziło za niezdrowe. Jedno z ostatnich badań zupełnie odmieniło jednak postrzeganie tego pysznego napoju. Zdaniem naukowców jest to idealny napój po wyczerpującym treningu.

Pxhere

Mleko czekoladowe idealne dla osób aktywnych fizycznie. Jest pełne wartościowych minerałów

Odpowiednia ilość białka i węglowodanów przyjętych po wyczerpującym wysiłku fizycznym pozwala zmniejszyć ból i zredukować sztywność mięśni. Szacuje się, że idealny stosunek białka do węglowodanów po treningu wynosi 1:4. W przeciwieństwie do wielu napojów przeznaczonych dla sportowców, mleko czekoladowe idealnie wpasowuje się w te ramy!

Mleko czekoladowe, podobnie jak tradycyjne mleko, zawiera wiele cennych składników odżywczych, a w tym wapń, magnez, potas oraz witaminy A, B, i D. W przeciwieństwie do zwykłego mleka, które nie dostarcza nam węglowodanów, mleko czekoladowe wręcz przeciwnie: jest bogate w cukry i kakao. Mleko czekoladowe jest również znacznie bardziej zbilansowanym napojem pod względem odżywczym niż inne napoje dla sportowców, ponieważ zawiera zdrowe tłuszcze i naturalnie występujące minerały.

Pxhere

Proces regeneracji

Odpowiednia regeneracja odgrywa kluczową rolę w przypadku osób aktywnych fizycznie, zwłaszcza, kiedy treningi są naprawdę intensywne. Odpowiednie nawodnienie czy uzupełnienie składników odżywczych będzie tutaj niezwykle istotne.

Mleko czekoladowe świetnie się tutaj sprawdzi. Sprzyja regeneracji, a także przyspiesza odbudowę włókien mięśniowych wyczerpanych mięśni. Badania wykazały, że sportowcy, którzy pili mleko czekoladowe, radzili sobie znacznie lepiej podczas kolejnych treningów niż ci, którzy stawiali na inne rozwiązania.

Flickr

Pierze 30-45 minut po treningu to czas, kiedy mięśnie są najbardziej podatne na przyjmowanie białka i węglowodanów, które zostaną wykorzystane do ich odbudowy. Wypicie mleka czekoladowego tuż po treningu spowoduje niemal natychmiastowy wyrzut insuliny. Zawarty w nim cukier zostanie przetransportowany do mięśni, co będzie sprzyjać ich wzrostowi. Udowodniono także, że białko zawarte w mleku czekoladowym sprzyja utracie tkanki tłuszczowej i uzyskaniu beztłuszczowej masy mięśniowej. Czego chcieć więcej!

To co, dasz się skusić na szklankę mleka czekoladowego po treningu?

Źródła: brightside.me
Fotografie: pxhere.com