Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

Maszeruj by schudnąć. Obliczono, ile kroków należy zrobić, aby zgubić 1 kilogram masy ciała

Trzeba nie lada samodyscypliny i determinacji, aby zrzucić dodatkowe kilogramy. Wyzwanie to będzie jeszcze trudniejsze dla osób, które od dłuższego czasu prowadzą siedzący tryb życia, stronią od aktywności fizycznej i uwielbiają objadać się różnymi łakociami. Przerażają nas restrykcyjne diety, wizja wylewanego potu na siłowni i wszelkie wyrzeczenia. Mamy jednak dla Ciebie dobre wieści. Wystarczy regularnie maszerować, aby zgubić dodatkowe kilogramy.

Walking man vector image | Free SVG

Maszeruj by schudnąć

Odchudzanie wcale nie musi wiązać się z wylewaniem hektolitrów potu i rygorystyczną dietą, choć niewątpliwie są to dwa czynniki, które odgrywają kluczową rolę w całym procesie. Nie mniej jednak wystarczy zmienić kilka codziennych nawyków, by stracić na wadze. Przede wszystkim można najzwyczajniej w świecie zacząć więcej spacerować. Ile kroków dziennie trzeba robić każdego dnia, żeby schudnąć 1 kg? Okazuje się, że całkiem sporo…

Aby zgubić 1 kilogram masy ciała należy spalić około 7000 kcal. Aby spalić 7000 kcal należy zrobić, 140 000 kroków, co daje blisko 112 kilometrów! Dużo prawda?

Maszeruj by schudnąć. Obliczono, ile kroków należy zrobić, aby zgubić 1 kilogram masy ciała
Pxfuel

Jeśli spojrzymy na to w ten sposób, wydawać by się mogło, że maszerowanie praktycznie nigdy nie pozwoli nam schudnąć, no bo ile trzeba chodzić, aby pokonać pieszo 112 kilometrów?! Tymczasem zachowanie odpowiedniego tempa i zmiana diety może spotęgować korzyści, które niesie za sobą marsz.

Jeśli chcemy schudnąć dzięki spacerom, zaleca się robienie 111-130 kroków na minutę. Chcąc spalić 100 kcal, musisz wykonać 2000 kroków, które składają się na 1,6 km.  Jeśli robisz mniej niż 70 kroków na minutę, trening nie przyniesie żadnych efektów lub efekty będą znikome i z pewnością nie zadowalające.

Maszeruj by schudnąć. Obliczono, ile kroków należy zrobić, aby zgubić 1 kilogram masy ciała
Pixabay

Liczenie kroków

Dziś na rynku jest pełno urządzeń liczących kroki. Liczbę kroków możesz monitorować również przy użyciu swojego telefonu. Wystarczy, że pobierzesz odpowiednią aplikację, choć istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój telefon ma „wbudowaną” funkcję liczenia kroków.

Od czego zacząć?

Jeśli do tej pory nie pokonywałeś zbyt dużych odległości pieszo, warto na początek sprawdzić, ile kroków rodzisz w ciągu dnia. Dla uśrednienia spójrz na siedem ostatnich dni i wyciągnij z nich średnią. Następnie zastanów się, w jaki sposób możesz wydłużyć pokonywane dystanse. Tutaj możliwości jest mnóstwo: rób dłuższe spacery z psem, parkuj w większej odległości od miejsca pracy lub miejsca zamieszkania, korzystaj ze schodów zamiast windy, wychodź na zakupy pieszo.

Źródła: www.fakt.pl
Fotografie: www.pxfuel.com