Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieSuperfoods

Eksperci wyjaśniają co dzieje się z Twoim ciałem kiedy codziennie jesz masło orzechowe

Masło orzechowe skradło nasze serca. Można posmarować nim kanapkę, dodać do deseru lub po prostu jeść łyżeczką prosto ze słoika. Jednak czy jest to zdrowy przysmak, który można jeść bez ograniczeń? Naukowcy postanowili to sprawdzić…

I odkryli, że zdecydowanie warto spożywać masło orzechowe. Należy jednak pamiętać, że ta pyszna pasta z orzeszków ma w sobie sporo kalorii, dlatego warto zachować umiarem. Ale nawet dzięki małej ilość masła orzechowego odczujemy jego korzyści.

„Nie tylko smaczne, ale i zdrowe”

Nauka udowadnia, że masło orzechowe jest nie tylko smaczne, ale i zdrowe. W 2015 roku na Uniwersytecie Vanderbilt przeprowadzono badanie, które miało na celu sprawdzić czy warto jeść masło orzechowe. Eksperci odkryli, że spożywanie masła orzechowego zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci. Orzeszki ziemne pełne są tłuszczów wielonienasyconych i jednonienasyconych, które pozytywnie wpływają na pracę wielu układów w naszym organizmie. Dodatkowo orzechy te są bogate w potas, przeciwutleniacze i błonnik. Osoby które często sięgają po masło orzechowe mają niższy poziom cholesterolu LDL, mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, nadciśnienie i różnego rodzaju choroby serca.

Idealna opcja dla osób na diecie

źródło: canva

Możesz zastanawiać się jak to możliwe, że masło orzechowe polecane jest osobom na diecie, skoro ma tak dużo kalorii. To wszystko dlatego, że dzięki zawartych w orzechach błonniku, białku oraz tłuszczom przez dłuższy czas będziesz syty. Kiedy zjesz taką samą ilość orzeszków i chipsów to po orzeszkach dłużej będziesz najedzony.

Masło orzechowe daje zastrzyk energii

źródło: canva

Jeśli wypiłeś już 3 kawy i wciąż nie masz energii dobrym rozwiązaniem będzie łyżka masła orzechowego. Tłuszcze są świetnym sposobem na uregulowanie gospodarki cukrowej w naszym organiźmie. Dzięki nim glukoza nie obniży się na tyle szybko, by spowodować senność. Dlatego warto do posiłku pełnego węglowodanów dodać łyżkę masła orzechowego.

Przyspiesza metabolizm
źródło: canva

Eksperci twierdzą, że jedzenie orzeszków ziemnych może pomóc podkręcić metabolizm, aż o 11 proc. przy jego regularnym spożyciu.

Masło orzechowe pozytywnie wpływa na układ nerwowy

A to wszystko za sprawą dużej zawartości magnezu. Ten mikroelement jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Jednak wiele osób ma jego niedobór i z tego powodu odczuwa nieprzyjemne dolegliwości m.in. skurcze. Na szczęście jedna porcja masła orzechowego, może zaspokoić 12 proc. Twojego dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Magnez pomaga regulować temperaturę ciała, przesyłać impulsy nerwowe oraz wytwarzać energię. Jest również niezbędny dla mózgu, kości i zębów.

Redukuje stres

źródło: canva

Nic dziwnego, że masło orzechowe jest uważane za super żywność. Może pomóc w utracie wagi, funkcjonowaniu mózgu, a nawet obniżyć poziom stresu. Dzięki orzeszkom ziemnym możesz zmniejszyć poziom kortyzolu i zwiększyć poziom serotoniny. Dla przypomnienia kortyzol jest hormonem który koreluje z wyższym poziomem stresu, natomiast serotonina to neuroprzekaźnik wpływający na poprawę twojego nastroju.

Zalecana dzienna dawka masła orzechowego to około 2 łyżki stołowe. Przy zakupie pasty z orzechów ziemnych zwróć uwagę na skład. Nie powinno w nim być cukru!

Źródła: www.powerofpositivity.com