Kategorie Zdrowie

6 przyjemnych sposobów pobudzających krążenie krwi. Zapomnij o wizytach u lekarza

Prawidłowe krążenie krwi w organizmie jest ważne dla optymalnego zdrowia. Poprzez krążenie krwi substancje odżywcze, minerały i tlen zostają przeniesione do różnych części ciała. Odpowiednia cyrkulacja sprzyja również wzrostowi komórek i funkcji narządów.

Złe krążenie krwi może wpływać na całe ciało, w tym na mózg, serce, wątrobę, nerki i kończyny. Może być czynnikiem przyczyniającym się do różnych problemów zdrowotnych

Typowe objawy słabego krążenia to drętwienie lub mrowienie w niektórych częściach ciała, zimne dłonie i stopy, zmęczenie, zawroty głowy, utrata włosów, suchość skóry, obrzęk, bóle głowy, skurcze mięśni, bóle nóg i nieregularne bicie serca.

Wiele czynników może przyczynić się do złego krążenia krwi, takich jak siedzący tryb życia, palenie tytoniu, nadmierne picie, kofeina, złe nawyki żywieniowe i długie godziny spędzane w pracy

Może to również być spowodowane stanami chorobowymi, takimi jak ciąża, cukrzyca, wysoki poziom cholesterolu, choroby tarczycy, otyłość, wysokie ciśnienie krwi, zaburzenia nerwowe, niedokrwistość, zwężone lub zablokowane naczynia krwionośne i alergie pokarmowe.

Możesz poprawić przepływ krwi w całym ciele poprzez zmianę stylu życia, zdrowe odżywianie i stosowanie domowych środków. Osoby cierpiące na zaburzenia krążenia muszą skonsultować się z lekarzem

#1 Ćwiczenie jest najlepszym sposobem na promowanie dobrego krążenia krwi!

Nie ma potrzeby wykonywania rygorystycznych ćwiczeń treningowych. W rzeczywistości proste i łagodne ćwiczenia aerobowe wystarczą, by poprawić przepływ krwi.

Spacer przez minimum 30 minut, co najmniej 5 razy w tygodniu.

Ciesz się pływaniem, joggingiem, jazdą na rowerze, trekkingiem i podobnymi zajęciami, kilka razy w tygodniu.

Wykonuj proste ćwiczenia stóp i dłoni przez 15 minut codziennie rano.

#2 Masaż – regularny masaż pomaga przenosić krew przez zatłoczone miejsca

Relaksujący masaż całego ciała pomaga rozszerzyć naczynia krwionośne, co z kolei ułatwia przepływ krwi.

Rozgrzej trochę oliwy, olej kokosowy lub migdałowy. Możesz również dodać kilka kropel oleju rozmarynowego.

Używając delikatnych ruchów, masuj ręce, nogi, kostki i inne części ciała olejem.

Poczekaj chwilę, a następnie weź ciepłą kąpiel.

Ciesz się masażem kilka razy w tygodniu! Zobaczysz, jak jest to bardzo przyjemne!

Uwaga: Wykonując masaż, utrzymuj ruchy skierowane w stronę serca, aby promować przepływ krwi żylnej i limfy.

#3 Hydroterapia to kolejny prosty i skuteczny sposób na poprawę krążenia krwi

Pomaga rozszerzyć naczynia krwionośne i tym samym pobudzić przepływ krwi.

Ciesz się gorącą kąpielą, wanną z hydromasażem lub sauną kilka razy w tygodniu.

#4 Kurkuma to wspaniała przyprawa, która może poprawić krążenie krwi. Kurkumina, czyli składnik aktywny w kurkumie, pomaga zapobiegać tworzeniu się skrzepów w płytkach krwi i zmniejsza odkładanie się płytki nazębnej w tętnicach

Według badań z 2012 roku opublikowanych w czasopiśmie Nutrition Research, suplementy kurkumy pozytywnie wpływają na przepływ krwi podobny do ćwiczeń.

Dodaj 1 łyżeczkę proszku z kurkumy i odrobinę miodu do szklanki ciepłego mleka. Pij to 1 lub 2 razy dziennie.

Weź suplementy kurkuma, po konsultacji z lekarzem.

Uwzględnij także kurkumę w gotowaniu.

#5 Kajeński pieprz zawiera kapsaicynę, która pomaga stymulować prawidłowy przepływ krwi w całym ciele i narządach

Wzmacnia również tętnice i naczynia włosowate. Dodatkowo pomaga zmniejszyć objawy złego krążenia krwi, takie jak ból, bóle głowy, zimne stopy i uczucie mrowienia w nogach.

Wymieszaj 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne, 2 łyżki octu jabłkowego i 1 łyżkę czarnej melasy w kubku wody. Pij tę mieszankę dwa razy dziennie.

Do gotowania należy również dodać pieprz cayenne lub suplement po konsultacji z lekarzem.

Uwaga: Kobiety w ciąży lub karmiące piersią powinny unikać spożywania pieprzu cayenne.

#6 Olej kokosowy jest bardzo korzystny dla poprawy krążenia krwi. Ma zdrowe tłuszcze i zawiera trójglicerydy o średniej długości łańcucha, które pomagają łagodzić stany zapalne tętnic. To z kolei poprawia przepływ krwi w organizmie

Codziennie spożywaj od 2 do 3 łyżek oleju kokosowego.

Możesz również użyć ciepłego oleju kokosowego do codziennego masażu rąk i nóg.

Te 6 sprawdzonych i polecanych przez lekarzy trików pomoże Ci pobudzić przepływ krwi, a tym samym lepiej się poczuć

Koniecznie daj znać na Facebooku w komentarzu, czy już próbowałeś któryś z nich.

Źródło: top10homeremedies.com | Fotografie: www.Instagram.com