Kategorie Dieta i odchudzanieKoktajleSuperfoodsZdrowie

3 kombinacje koktajli, które skutecznie wspomagają odchudzanie. Są proste w przygotowaniu

Podstawowym czynnikiem przemawiającym za zrzuceniem zbędnych kilogramów jest deficyt kaloryczny. Chcąc schudnąć musimy dostarczać mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie naszego organizmu. Proces ten możemy jednak wspomóc. Świetnie sprawdzą się tutaj soki naturalne, które poprawią zdrowie przewodu pokarmowego i dostarczą niezbędnych składników odżywczych.

Picie soków z wykorzystaniem świeżych owoców i warzyw są istną bombą witaminową dla naszego organizmu. To również doskonała metoda, która może posłużyć jako pomoc do zrzucenia zbędnych kilogramów. Kombinacje soków owocowo-warzywnych, które z pewnością pokochasz, znajdziesz w dalszej części artykułu.

Składniki koktajli zostały dobrane tak, aby każdy z koktajli cechował się wyrazistym i wyjątkowym smakiem, przy jednoczesnym czerpaniu jak największych korzyści. Spróbuj, a nie będziesz potrafić się im oprzeć!

#1 Koktajl jabłkowo-ogórkowo-imbirowy

Sposób przygotowania:

  1. Umyj zielone jabłko, obierz ogórek i zetrzyj około 40 g imbiru.
  2. Zaparz przygotowany imbir w szklance wody.
  3. Napar przelej do blendera, dodaj przygotowane wcześniej jabłko i ogórek i zmiksuj.
  4. Dodaj kilka kostek lodu, które dodatkowo przyspieszą metabolizm.
  5. Gotowe!

Działanie:

Jabłka są bogate w flawonoidy, błonnik i witaminę C. Z powodzeniem regulują poziom cukru we krwi, przez co zalecane są cukrzykom, i usprawniają metabolizm. Pomagają również w walce z cholesterolem. Bogate w antyoksydanty ogórki z kolei świetnie nawadniają organizm i powodują uczucie sytości. Na koniec imbir, który wspomaga trawienie, łagodzi zapalenia i dodatkowo reguluje poziom cukru we krwi.

#2 Koktajl z grejpfruta i melona

Sposób przygotowania:

  1. Wyciśnij sok z jednego, średniej wielkości grejpfruta.
  2. Wlej do blendera szklankę wody, wyciśnięty sok z grejpfruta i kawałki 200 gramowego, świeżego melona – zbyt dojrzały melon zawiera duże ilości cukru, co nie jest zalecane w przypadku naszych koktajli.
  3. Całość dokładnie zmiksuj.
  4. Dodaj do koktajlu kostki lodu, które dodatkowo przyspieszą metabolizm.
  5. Gotowe!

Działanie:

Tak przygotowany koktajl stanowi jedną z najlepszych kombinacji owoców jaką tylko można przygotować. Idąc po kolei, grejpfrut to skarbnica błonnika i witamin, a zarazem owoc, który chyba najczęściej polecany jest przy odchudzaniu. Znany jest z tego, że wspomaga trawienie i zapobiega gromadzeniu wody w organizmie. Chcąc jednak cieszyć się jego właściwościami, należy pamiętać o tym, aby regularnie gościł w naszym menu. Bogaty w minerały i błonnik melon z kolei to owoc, który możliwie najlepiej oczyszcza organizm z toksyn sprawiając jednocześnie wrażenie, że czujemy się syci. Już wiesz, dlaczego grejpfrut i melon to idealna mieszanka?

#3 Koktajl z marchwi, pomarańczy i pietruszki

Sposób przygotowania:

  1. Wyciśnij sok z dwóch pomarańczy.
  2. Wyciśnięty sok przelej do blendera i dodaj do niego pokrojone na kawałki dwie marchewki.
  3. Dodaj szklankę wody i całość dokładnie zmiksuj.
  4. Do zmiksowanego koktajlu dodaj dwie gałązki pietruszki.
  5. Dodaj kilka kostek lodu, które dodatkowo przyspieszą metabolizm.
  6. Gotowe! Pij sok każdego ranka lub do lanczu.

Działanie:

Pomarańcze z powodzeniem regulują trawienie, zapobiegają zaparciom, wspomagają odporność, a także zapobiegają gromadzeniu wody w organizmie. Zawarty w nich błonnik z kolei zapobiega zapaleniom i oczyszcza jelita. Marchew, podobnie jak pomarańcza, jest źródłem błonnika i usprawnia dalsze trawienie pokarmów. Dodatkowo posiadają beta-karoten, potas i witaminę A. Całość dopełnia bogata w witaminy i składniki odżywcze pietruszka, która znana jest ze swoich niezwykłych właściwości: zapobiega anemii, oczyszcza krew i pobudza trawienie.

Który z tych koktajli przekonuje Cię najbardziej?

Źródła: krokdozdrowia.com
Fotografie: www.flickr.com