Kategorie OdżywianieZdrowie

6 sztucznych substancji słodzących, które w rzeczywistości są toksyczne dla naszych jelit

Naukowcy ostrzegają przed 6 sztucznymi substancjami słodzącymi, które są w rzeczywistości toksyczne dla naszych wnętrzności.

Napoje dietetyczne często były preferowanym wyborem dla osób, które próbują zmniejszyć ilość kalorii lub ograniczyć spożycie cukru, ale nowe dowody dodatkowo wzmacniają przekonanie, że sztuczne substancje słodzące w nich i innych produktach są szkodliwe dla zdrowia

W jaki sposób? Twoje jelita są uszkodzone przez toksyny uwolnione po spożyciu tych substancji słodzących. Naukowcy z Nanyang Technological University of Singapore i Israel’s Ben-Gurion University przeprowadzili eksperyment, w którym wystawili bakterie jelitowe na sześć sztucznych substancji słodzących.

Aspartam, sukraloza, sacharyna, neotam, benefame, acesulfam potas – zostały zmieszane z bakteriami bioluminescencyjnymi, które „świecą” po wykryciu toksyn

Nawet na niewielkich poziomach stwierdzono toksyczność i zwiększono ilość substancji słodzącej, podobnie jak poziom toksyn.

Zdrowa flora jelitowa nie tylko zapewnia dobrze funkcjonujący układ trawienny, lecz także jest związana z odpornością, funkcjonowaniem mózgu, metabolizmem, absorpcją składników pokarmowych i regulacją hormonów

Badania, opublikowane w czasopiśmie Molecules, również wykazały, że niektóre istotne geny zostały zredukowane w jelitach, gdy obecny była jedna lub więcej substancja słodząca.

Ponieważ dotknięty został cały układ trawienny, pokazuje, że spożywanie produktów żywnościowych z tymi słodzikami może być odpowiedzialne za szereg warunków, których ludzie mogą nie być świadomi

Oprócz napojów bezalkoholowych i napojów dla sportowców, znajdziesz je również w pieczywie, przyprawach, jogurtach i wielu produktach, które mówią „zredukowany cukier” lub „bez cukru”.

Możesz, ale nie zauważyłeś, że coś jest nie tak z Twoim układem pokarmowym, ale jeśli myślałeś o zmianie nawyków cukrowych na korzyść jednego z tych produktów, możesz pomyśleć jeszcze raz… Czy aby na pewno warto?

Wychodzi na to, że jeżeli nie chcesz spożywać cukru, może warto go po prostu całkowicie odstawić?

Źródło: tiphero.com | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: google.com