Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieZdrowie

Naukowcy sprawdzili, ile filiżanek kawy dziennie jest najbardziej korzystne dla zdrowia

Czy wiesz, że w XVII wieku za picie kawy groziła kara śmierci?! Tak, dobrze przeczytałeś. Uważano wówczas, że kawa ma wpływ na ludzki umysł. Na szczęście te czasy już dawno minęły, a dziś wielbicieli kawy nie brakuje.

Udowodniono naukowo, że różnorodność związków zawartych w kawie ma korzystny wpływ na nasze zdrowie. Wszystko ma jednak swoje granice, a co za dużo, to niezdrowo. Jak to się ma do kawy? Wciąż toczy się spór o to, ile filiżanek kawy dziennie możemy pić, aby ta wciąż miała na nas pozytywny wpływ.

Wpływ kawy na serce

Grupa naukowców z Niemiec odkryła, że za sprawą kofeiny komórki w naszych naczyniach krwionośnych reagują w określony sposób. Zastrzyk w postaci kofeiny sprawia, że praca układu sercowo-naczyniowego jest bardziej zadowalająca. Naukowcy uważają, że optymalna ilość kawy, jakiej potrzebujemy, aby „utrzymać młodość serca”, to 4 filiżanki kawy dziennie.

Pxhere

Pijesz kawę? Możesz żyć dłużej

Z biegiem lat naukowcy zauważyli, że osoby regularnie pijące kawę rzadziej są dotknięte różnymi schorzeniami.Długa lista schorzeń obejmuje m.in.: choroby serca, udary, urazy, choroby układu oddechowego, infekcje czy  cukrzycę.Masowe badanie 400 000 osób w USA wykazało, że osoby pijące codziennie kawę rzadziej umierają z jakiejkolwiek przyczyny niż osoby, które ograniczyły spożycie kofeiny.

Co za dużo, to niezdrowo…

Jeśli pijesz więcej filiżanek kawy dziennie, może z kolei odbić się to źle na Twoim zdrowiu. Badania dowodzą, że picie więcej niż 6 filiżanek espresso dziennie może zwiększyć ryzyko chorób serca nawet o 22%. Jak to wytłumaczyć? Dlaczego większe ilości kawy mogą źle odbić się na naszym zdrowiu?

Pixabay

Nie chodzi tutaj o samą kofeinę. Wielu miłośników kawy dodaje do tego niezwykłego napoju cukier, mleko lub śmietankę, a więc dodatki, które diametralnie podbijają kaloryczność kawy. To z kolei może prowadzić do potencjalnych problemów zdrowotnych. I choć prawdą jest, że odpowiednia ilość czarnej kawy zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę, dodawanie substancji słodzących, śmietanki i różnych dodatków może podnosić poziom cukru we krwi.

Ilość spożywanej kofeiny

Dla większości dorosłych ludzi spożywanie do 400 mg kofeiny dziennie nie stanowi zagrożenia dla zdrowia. Ilość ta odpowiada ok. 4 filiżankom kawy. Pamiętaj jednak, że kawa nie jest jedynym źródłem kofeiny. Można ją również znaleźć w herbacie czy kilku innych produktach spożywczych. Nie wiesz, ile kofeiny dziennie spożywasz? W sieci można znaleźć specjalny kalkulator, który pomoże Ci to obliczyć – TUTAJ.

© Pratik Gupta / Pexels, © Lukas / Pexels
Źródła: brightside.me
Fotografie: pixabay.com