Kategorie AkcesoriaAktywność fizyczna / fitnessĆwiczenia

5 rodzajów domowego sprzętu fitness, które może wyrządzić więcej szkód niż pożytku

Sprzęt fitness w dzisiejszych czasach jest łatwo dostępny i tani. Wiele osób decyduje się na stworzenie siłowni we własnym domu. Jednak nie wystarczy posiadać danego przyrządu bardzo ważne jest również, żeby wiedzieć jak właściwie go używać. I tu już pojawia się problem. Niewłaściwe użytkowanie możemy przysporzyć wiele problemów zdrowotnych.

Zanim zdecydujesz się na zakup sprzętu fitness dowiedz się jak prawidłowo go używać oraz czy nie masz żadnych przeciwwskazań do jego stosowania. My natomiast pokażemy na co należy zwracać szczególną uwagę.

1# Wałek do masażu a żylaki

rolowanie i zylaki
źródło: canva

Używanie wałka piankowego do masażu nóg po treningu jest bardzo dobrą opcją. Jednak osoby zmagające się z żylakami w tym obszarze powinny uważać. Zwiększony przepływ krwi niekoniecznie jest dobrą rzeczą dla tego typu schorzenia. Nacisk na nie może pogorszyć ból i dyskomfort zamiast go łagodzić, powodując, że żyły stają się bardziej napompowane. Zamiast tego wybierz rower lub spacer. To również spowoduje poprawę krążenia nie uciskając przy tym delikatnych żył.

2# Mini band

mini band
źródło: Instagram/ physi0motion

W przypadku tego akcesoria do ćwiczeń należy pamiętać aby sprawdzać jego stan przed każdym ćwiczeniem. Mini band to rozciągliwa guma, która w wyniku eksploatacji może pęknąć. Jeżeli stanie się to podczas ćwiczeń, kiedy guma będzie naprężona, może skończyć się to bardzo boleśnie dla jej użytkownika. Lepszą opcją będzie wybranie materiałowej opaski, z elastycznymi elementami zamiast klasycznej gumy.

3# Deski do balansowania mogą być przyczyną urazów kostki

deski do balansowanie złamana kostka
źródło: canva

Sprzęt ten służy do poprawy koordynacji i równowagi ćwiczących. Jednak jest również bardzo kontuzjogenny. Bez odpowiedniego zabezpieczenia upadek może skończyć się skręceniem bądź złamaniem kostki. Jest to jeden z najczęstszych urazów korzystania z deski do balansowania. Bezpieczniej będzie jeżeli ktoś będzie Cię nadzorował podczas korzystania z tego urządzenia, bądź w pobliżu ustawisz coś do podparcia w razie utraty równowagi.

4# Niewłaściwie zamontowane drążki do podciągania

drążek do podciągania
źródło: Instagram/gymidiotss

Drążek do podciągania jest trochę bardziej zaawansowanym sprzętem do ćwiczeń. Wymaga bowiem odpowiedniego montażu. W Internecie można zobaczyć wiele przypadków, w których osoby lądowały na podłodze ze względu na to, że drążek oderwał się od ściany. Dlatego przed montażem upewnij się że powierzchnia na której będzie przyczepiony drążek jest odpowiednia i nie dojdzie do takiej sytuacji w twoim przypadku.

5# Zbyt ciężkie obciążenia

obciążenia
źródło: Instagram/pft_highwood

Jest to chyba jeden z najczęstszych błędów osób rozpoczynających swoją przygodę z obciążeniem. Mianowicie niewłaściwy dobór obciążenia do swoich możliwości. Trzeba pamiętać, że nawet zawodowi kulturyści proszą o asekurację podczas wykonywania ćwiczeń z obciążeniem. Jeżeli zdecydujesz się na zakup ciężarów i ćwiczenia w domu ważne jest żebyś nie nadwyrężał swoich możliwości i odpowiednio dopiero ciężar. Być może dobrą opcją będzie odbywanie ćwiczeń z partnerem, znajomym lub inną osobą, która będzie mogła Cię nadzorować.

Źródła: brightside.me