Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessCiałoUrodaZdrowie

Te 6 pozytywnych zmian zauważysz w swoim ciele dzięki ćwiczeniu „deski”

Ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała są dzisiaj niezwykle popularne. Zaletą jest możliwość wykonywania ich w dowolnym miejscu, czasie, a co najważniejsze bez wydawania pieniędzy na siłownię. To dzięki nim możesz w pełni zadbać o swoje ciało ćwicząc chociażby w domu!

Plank (deska) jest bez wątpienia nie tylko jednym z najbardziej popularnych, ale również najbardziej skutecznych ćwiczeń, w których wykorzystujemy ciężar własnego ciała. Dlaczego? To ćwiczenie wymaga niewiele czasu, a daje możliwość osiągnięcia widocznych i odczuwalnych rezultatów w stosunkowo krótkim czasie.

Mięśnie brzucha, które wzmacnia m.in. plank, zapewniają wsparcie dla całych pleców, a przede wszystkim kręgosłupa. Spełniają one również bardzo istotną rolę w zapobieganiu urazom. Warunkiem są jednak dobrze rozwinięte i regularnie ćwiczone mięśnie brzucha.

Co daje regularnie wykonywana deska (plank)?

Te 6 pozytywnych zmian zauważysz w swoim ciele dzięki ćwiczeniu „deski”
Yokota Air Base

1. Wpływa korzystanie na kondycję kręgosłupa

Deska jest idealnym ćwiczeniem na wzmocnienie mięśni brzucha – angażuje wszystkie jego główne grupy. Nie powinno się ich lekceważyć, ponieważ praca nad nimi przyniesie wiele korzyści, takich jak:

  • zwiększenie zdolności do podnoszenia większych ciężarów
  • korzystny wpływ na wyniki sportowe (szczególnie te związane ze skocznością)
  • poprawa ogólnej stabilizacji

2. Zmniejsza ryzyko urazu pleców i kręgosłupa

Deska jest ćwiczeniem pozwalającym na rozwinięcie silnych mięśni brzucha bez znaczącego obciążania kręgosłupa i bioder. Regularny plank nie tylko zmniejszy ból pleców, ale również wzmocni je i zapewni im solidne zabezpieczenie (szczególnie górnej części).

Te 6 pozytywnych zmian zauważysz w swoim ciele dzięki ćwiczeniu „deski”

3. Poprawia metabolizm

Plank jest doskonałym ćwiczeniem dla osób, które pragną zrzucić kilka kilogramów, ponieważ codzienne wykonywanie deski pozwala spalić więcej kalorii niż inne tradycyjne ćwiczenia na mięśnie brzucha. Ćwiczenie to jest szczególnie ważne dla osób, które spędzają większość dnia w pozycji siedzącej. Wystarczy kilka minut planku dziennie, a nie tylko zwiększysz tempo przemiany materii, ale również zapewnisz sobie jego utrzymanie przez resztę dnia.

4. Znacznie poprawia postawę

Plank znacznie poprawia zdolność do utrzymywania prostej, prawidłowej postawy ciała. Dzięki wzmocnieniu mięśni brzucha będziesz w stanie utrzymywać prawidłową postawę przez cały czas – mięśnie brzucha mają ogromny wpływ na ogólny stan szyi, ramion, klatki piersiowej i pleców.

Te 6 pozytywnych zmian zauważysz w swoim ciele dzięki ćwiczeniu „deski”

5. Wpływa korzystnie na balans ciała

Czy kiedykolwiek zdarzyła Ci się, że próbowałeś stanąć na jednej nodze, ale nie byłeś w stanie ustać? Tak? Wszystko wskazuje na to, że Twoje mięśnie brzucha nie są wystarczająco silne, aby zapewnić Ci niezbędną równowagę. Idealnym rozwiązaniem w tym przypadku będzie wykonywanie planku i planku bokiem. Efekty zobaczysz już wkrótce!

6. Znacząco wpływa na gibkość

Plank ma szczególny wpływ na nasz układ nerwowy, co sprawia, że jest idealnym środkiem na poprawę samopoczucia. Jak to możliwe? Deska rozciąga grupy mięśniowe, które odpowiadają za powstawanie stresu i ogólnego napięcia ciała. Prosty przykład: siedzisz cały dzień w jednym miejscu (w domu, w pracy itd.). W takich okolicznościach Twoje mięśnie i nerwy zostają w znacznym stopniu obciążane. Dobra wiadomość jest taka, że plank nie tylko uspokaja Twój mózg, ale może również wyleczyć pierwsze objawy depresji. Warunek jest jeden: plank musi stać się czynnością wykonywaną regularnie!

Te 6 pozytywnych zmian zauważysz w swoim ciele dzięki ćwiczeniu „deski”

Prawidłowo wykonywany plank:

Źródło: lifehack.org | Fotografie: lifehack.org, youtube.com, potrafiszschudnac.pl