Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Pożegnaj się z bólem pleców wykonując te 4 proste ćwiczenia. Nie zajmie Ci to więcej niż 5 minut

Ból pleców to problem coraz większej ilości osób. Wynika głównie z tym, że dużo czasu spędzamy w pozycji siedzącej i zażywamy mało ruchu. Aby temu zaradzić proponujemy Ci wykonywanie tych 4 prostych ćwiczeń, które nie zajmą Ci dłużej niż 5 minut. Raz na zawsze pożegnasz się z uciążliwym bólem.

Kto powinien wykonywać te ćwiczenia?

Ćwiczenia sprawdzą się również dla osób z osteochondrozą lub skoliozą. Pomogą rozciągnąć kręgosłup i uformować właściwy gorset mięśniowy, aby utrzymać prawidłową postawę ciała.

Większość przypadków przewlekłego bólu kręgosłupa związana jest nadmiernym stresem krzyżowym. Nawet jeżeli na co dzień nie wykonujesz ciężkiej i obciążającej pracy fizycznej to twoje mięśnie i tak doświadczają dużego przeciążenia. To właśnie dlatego należy o nie dbać i regularnie je wzmacniać. Niektóre ćwiczenia zostały zainspirowane pozycjami z jogi.

Instrukcja wykonywania ćwiczeń krok po kroku

1. Połóż się na płaskiej powierzchni i rozłóż ręce na ziemi prostopadle do ciała. Zegnij nogi w kolanach, a następnie podnieść delikatnie kolana i opuść je na jedną stronę, w tym samym czasie odwracając głowę w przeciwną stronę. To ćwiczenie Powtórz 20 razy.

źródło:zdrowienapoziomie

2. Pozostając w pozycji leżącej wyprostuj nogi i połóż piętę prawej stopy na czubku lewej stopy. Ramiona pozostaw w poprzedniej pozycji, natomiast nogi przechyl w lewo, a głowę w przeciwnym kierunku. Powtórz to 10 razy a następnie zmień nogi i przechylił się w prawo, a w głowę w lewo.

źródło: zdrowienapoziomie

3. Następne ćwiczenie jest dość podobne do pierwszego. Pozostając w tej samej pozycji połóż prawą stopę na lewym kolanie i przełóż ją na lewą stronę ciała. Głowę skieruj w stronę przeciwną. Powtórz ćwiczenie 10 razy i zmień nogi.

źródło: zdrowienapoziomie

4. Połóż się na plecach, ręce wyciągnij wzdłuż ciała, zegnij kolana i postaw stopy na ziemi. Następnie rękoma obejmij kolana i przyciągnij je do piersi. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie 10 razy.

źródło: zdrowienapoziomie
Źródła: www.zdrowienapoziomie.pl