Kategorie choroby neurodegeneracyjneZdrowie

4 proste ćwiczenia na odmłodzenie mózgu i poprawę pamięci

Kiedy nie dajemy bodźców naszym mięśniom w postaci regularnych ćwiczeń stają się słabsze. Podobnie jest w przypadku mózgu. Jeżeli chcemy, żeby przez całe życie był tak samo sprawny musimy poświęcić mu trochę czasu. Jak zrobić to najlepiej?

W dzieciństwie, nastoletnim życiu oraz dorosłości nasz mózg otrzymuje wiele bodźców. Sytuacja zmienia się z czasem. Kiedy pewne czynności stają się automatyczne lub gdy nie mamy nic do roboty nasz mózg zaczyna się rozleniwiać.

Abu nie dopuścić do spadku jego wydajności bardzo ważne jest, żeby codziennie zapewniać mu odpowiednie warunki do działania. Badania naukowe dowodzą, że poprzez proste ćwiczenia funkcji mózgu możemy dłużej zachować jego sprawność, poprawić pamięć i co więcej zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych tj. Alzheimer.

Ćwiczenia które zapewnią Ci zdrowie mózgu

Regularne ćwiczenia pomogą Ci stworzyć nowe połączenia pomiędzy neuronami i poszczególnymi strukturami w mózgu.

1# Kolorowe słowa

kolorowe słowa
źródło: canva

W ten sposób będziesz trenować obie półkule mózgu. Trzeba przeczytać na głos nie słowo, a kolor jakim są napisane. Gdy przeczytasz już wszystkie, powtórz ćwiczenie w odwrotnej kolejności.

2# Tabela Schulte

źródło: commons.wikimedia

Wydrukuj grafikę przedstawiającą liczby w różnych miejscach tabeli i umieść je w odległości około 30-35 cm od oczu. Skoncentruj się na liczbach pośrodku, aby móc wizualnie pokryć całą tabelę. Znajdź jak najszybciej liczby w kolejności od 1 do 25 i spróbuj je wymówić na głos. Liczby różnią się kolorami, ważne aby kolory odpowiadały sobie. Pamiętaj, żeby nie odwracać wzroku od środka kartki i szukać liczb, mając tylko widzenie peryferyjne.

3# Ćwiczenia palcami

palce w kształcie "V" i "OK"
źródło: canva

Prawą ręką wykonaj znać „V” a lewą „OK”. Po chwili zmień zrób odwrotnie w prawej „OK” a w lewej „V”. Postaraj się wykonywać to ćwiczenie najszybciej jak potrafisz.

#4 Pisanie synchroniczne

Weź dwie kartki papieru i dwie kredki. Zacznij rysować jedną ręką okrąg a druga trójkąt. Pisanie synchroniczne uczy mózg wykonywania wielu zadań jednocześnie, stymulując aktywność obu półkul.

Możesz stymulować ruch zmieniając codzienne czynności. Zamiast myć zęby dominującą ręką, zrób to przeciwną. Zmień trasę, którą zwykle jeździsz do szkoły czy pracy. Drobne zmiany wspomogą pracę Twojego mózgu.

Więcej ćwiczeń znajdzie w naszych artykułach pod tym linkiem.

Źródła: www.zdrowienapoziomie.pl