Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Aktywność fizyczna uszczęśliwia. Niektóre formy zadziałają na Twoje samopoczucie lepiej niż inne

Liczne badanie dowodzą, że uprawianie praktycznie każdego sportu – bez względu na rodzaj dyscypliny – sprawia, że zdecydowana większość z nas czuje się szczęśliwsza. Są jednak takie rodzaje aktywności fizyczne, które lepiej niż inne wpływają na poprawę naszego nastroju.

Poziom „hormonów szczęścia” wzrasta po około 30-40 minutach aktywności fizycznej

Badanie pt. Snap Fitness zostało przeprowadzone na grupie liczącej ponad 2 tys. Brytyjczyków. Na podstawie obserwacji stwierdzono, że najwięcej osób odczuwa wyraźną poprawę nastroju i samopoczucia podczas lub po uprawianiu kilku form aktywności fizycznych. Zaliczamy do nich jogę, jazdę na rowerze i podnoszenie ciężarów. To aktywności, które zdają się najczęściej, a zarazem najbardziej nas uszczęśliwiać. Oczywiście, każda z tych form aktywności diametralnie się od siebie różni, dlatego też inny będzie czas pozytywnego wpływu na nasze samopoczucie.

Aktywność fizyczna uszczęśliwia. Niektóre formy zadziałają na Twoje samopoczucie lepiej niż inne
Pixabay

Szacuje się, że przeciętna osoba poczuje będzie czuła się lepiej po zajęciach z jogi aż przez godzinę i 25 minut. Jazda na rowerze będzie miała wpływ na nasz nastrój przez około godzinę i 21 minut, a trening siłowy przez 1 godzinę i 15 minut. Różnice są więc stosunkowo niewielkie.

Jeśli żadna z tych aktywności nie sprawia Ci frajdy, nic nie szkodzi – każdy znajdzie coś dla siebie. Nawet zwykły, spokojny spacer może sprawić, że poczujemy się lepiej, co potwierdziło aż 54% respondentów. Dzięki tej prostej czynności nasze samopoczucie może skorzystać średnio przez godzinę i 15 minut.

Vector image of steps of a walking human | Public domain vectors

Wszystkie te wskaźniki łączy jeden, bardzo istotny warunek. By zauważyć wpływ na zmianę nastroju, osoby biorące udział w badaniu, bez względu na uprawianą przez siebie dyscyplinę sportu, musiały ćwiczyć przez około 30-40 minut. 10 minutowy spacer, 15 minutowa joga czy chwila jazdy na rowerze na niewiele w tym przypadku się zdadzą, choć oczywiście lepsza krótka aktywność fizyczna, niż żadna – zwłaszcza, kiedy nie mamy danego dnia zbyt wiele czasu. W takim przypadku warto postawić na tzw. trening HIIT, czyli intensywny trening interwałowy, który polega na przeplataniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń z ćwiczeniami o umiarkowanej intensywności. Sporo osób potwierdza, że taka forma aktywności, która ze względu na swój charakter często jest zdecydowanie krótsza, również zapewnia lepsze samopoczucie.

File:Smile Image.png - Wikimedia Commons

83 proc. osób czuje się szczęśliwszych dzięki aktywności fizycznej. Istnieje więc ogromne prawdopodobieństwo, że Ty również zaliczasz się do tego grona. Rada? Jeśli masz gorszy dzień, rusz się! Wybierz taką aktywność, którą najbardziej lubisz, a z pewnością poczujesz się lepiej!

Źródła: Snapp Fitness
Fotografie: pxhere.com