Kategorie Zdrowie

9 rzeczy, które uszczęśliwią każdego człowieka. Warunek: rób je codziennie!

Neuronaukowcy podzielili się 9 rzeczami, które powinieneś robić każdego dnia, by stać się szczęśliwszą osobą!

Wszyscy chcemy być szczęśliwszymi ludźmi, prawda? Tak, wydajemy sporo pieniędzy, czasu i energii na dobry wygląd, zarabianie pieniędzy na życie, które chcemy i tworzenie rodzin, z których możemy być dumni

Mówiąc to, szczęście nie zawsze przychodzi, gdy osiągamy to, co według nas powinniśmy osiągnąć. W rzeczywistości może to być dla niektórych takie nieuchwytne uczucie, że czasem wymaga innej taktyki, aby stała się czymś stałym.

Na szczęście jest wielu terapeutów i badaczy w tej sprawie!

Oto 9 zatwierdzonych przez neurologów rzeczy, które powinieneś robić każdego dnia, by stać się szczęśliwszą osobą.

#1 Rozlewanie lub segregowanie uczuć może być odpowiednią opcją krótkoterminową, ale takie podejście może w dłuższej perspektywie znacznie pogorszyć sytuację

Zamiast tego znajdź zaufanego przyjaciela lub profesjonalistę, który rozładuje Twoje uczucia. Badania dowodzą, że mówienie o swoich problemach może uwolnić serotoninę w mózgu, substancję chemiczną, która sprawia, że ​​czujesz się natychmiast zrelaksowany, nastawiony optymistycznie i szczęśliwy.

#2 Nie próbuj rozwiązać wszystkich problemów naraz

Zapewne już wiesz, że wielozadaniowość nie jest tak łatwa, jak się wydaje, zwłaszcza gdy masz do zgaszenia wiele pożarów. Aby pozostać szczęśliwym i zachować zdrowie psychiczne w nienaruszonym stanie, zajmuj się problemami po jednym na raz. Gdy każdy problem zostanie rozwiązany indywidualnie, nagrody są wysyłane do układu limbicznego, co natychmiast sprawia, że ​​czujesz się dumny i swobodniejszy. Dobre dla głowy i dla serca!

#3 Rzuć sobie wyzwanie, aby często okazać wdzięczność

Mówienie „dziękuję” nie zawsze oznacza pokazywanie drugiej osobie, że Twoi rodzice nauczyli Cię dobrych manier, kiedy byłeś dzieckiem – to również robi coś dobrego dla Twojego mózgu! Naukowcy odkryli, że wyrażanie wdzięczności, gdy ktoś pomaga, może uwolnić serotoninę.

#4 Nigdy nie przestawaj się uczyć

Zachowanie ostrości i utrzymywanie ciekawości na czele umysłu, pomaga uwolnić chemiczną dopaminę, taką samą, którą odczuwamy, kiedy uprawiamy seks lub jemy dobre jedzenie. Zobacz, nauka jest seksi!

#5 Przytulaj ludzi

Dodawanie kolejnych uścisków do Twojego życia jest potężnym, naturalnym antidotum na depresję, lęk, a nawet na ból fizyczny.

#6 Złap kilka promieni

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego czujesz się szczęśliwszy po dniu spędzonym na słońcu? Jak się okazuje, słońce faktycznie sprawia, że ​​produkuje się witaminę D, ważny składnik produkcji serotoniny. Pamiętaj tylko, aby smarować się kremem ​​przeciwsłonecznym!

#7 Uczyń ćwiczenia priorytetem

Skoncentruj się na uczestnictwie w zajęciach fizycznych, które rzucają Ci wyzwanie i które Ci się podobają. Spowoduje to uwolnienie substancji chemicznych, takich jak dopamina, do organizmu.

#8 Odpoczywaj prawidłowo

Zauważasz, jak szczęśliwszy jesteś po świetnym nocnym odpoczynku! Chociaż może nie być osiągalny przez cały czas, uzyskanie prawidłowego snu w nocy może mieć znaczenie, jeśli chodzi o utrzymanie dobrego samopoczucia.

#9 Spójrz w przyszłość

Nigdy nie wątp w moc pozytywnego myślenia – to jedyna rzecz, która może nam pomóc w naszych najgorszych chwilach! Patrzenie w przyszłość i wspominanie dobrych chwil może wywołać „reakcję na wydzielanie śliny”, która może sprawić, że poczujesz się pozytywnie i optymistycznie.

A jakie są Twoje prywatne sposoby na bycie szczęśliwym?

Obecność ukochanych osób, codzienne zajęcia, rutyna, a może coś jeszcze innego? Podziel się!

Źródło: tiphero.com | Fotografie: www.instagram.com | Miniatura wpisu: google.pl