Kategorie OtyłośćZdrowie

66% Polek wie dlaczego zatrzymuje się woda w organizmie. 10 domowych trików na walkę z tym problemem

66% Polek wie, że zła dieta zatrzymuje wodę w organizmie! A jednak nadal popełniamy grzeszki… Opuchnięte nogi lub stopy na pewno nie dodają uroku. Jeżeli zdarza się to jednorazowo, nie stanowi to większego problemu, jeżeli jednak mamy ciągły obrzęk, może to na pewno świadczyć o naszym zdrowiu. Co więcej, wiele osób stara się ukryć ten fakt na wszelkie sposoby, ale prawda jest taka, że i tak to widać, zwłaszcza latem.

Niezależnie od stroju czy butów – widać ten problem. Jeżeli chcesz raz na zawsze wyleczyć opuchliznę, musisz działać od środka i zrozumieć dlaczego tak reaguje Twój organizm.

Czy kiedykolwiek doświadczyłeś niewygodnego obrzęku i ucisku po długim locie? Czy masz opuchnięte nogi podczas cyklu przedmiesiączkowego? A może nawet znikąd? Ten obrzęk i dyskomfort może być spowodowany zatrzymywaniem wody / płynów w układzie krążenia lub tkankach ciała.

Zatrzymywanie płynów ma wiele możliwych przyczyn, od poważnych po te bardziej przyziemne. Jeśli Twój obrzęk i dyskomfort są ekstremalne, możesz skonsultować się z lekarzem, aby sprawdzić problemy z nerkami lub sercem. 

Jeśli jednak występują łagodne objawy zatrzymania płynów, istnieje wiele łatwych, naturalnych sposobów ich złagodzenia.

#1 Zmniejsz ilość soli

Diety bogate w sól są powiązane z gromadzeniem się płynów wokół komórek krwi. Twoje ciało stale pracuje, aby utrzymać równowagę sodowo-wodną poza ścianami komórkowymi. Sól zasadniczo pochłania płyny, przechowując je w celu utrzymania właściwego stosunku, ale zbyt dużo soli oznacza zbyt duże zatrzymywanie płynów. 

Jeśli chcesz ograniczyć gromadzenie się płynu, jednym prostym krokiem jest również ograniczenie soli.

#2 Pij wodę

Jeśli zatrzymujesz wodę, dlaczego miałbyś pić więcej? Cóż, technicznie rzecz biorąc, zatrzymujesz płyny w ogóle, a woda może pomóc wypłukać nadmiar płynów. A jeśli Twoja dieta była obfita w sól, picie większej ilości wody może również przywrócić równowagę sodowo-wodną w organizmie.

#3 Zdobądź więcej białka

Według Medical News Today białko ma kluczowe znaczenie dla równoważenia płynów w organizmie, a niedobór białka jest związany z retencją wody. Jeśli uważasz, że brakuje Ci białka w diecie i masz objawy zatrzymywania wody, wrzuć białe mięso na grilla lub dodaj awokado do następnej sałatki.

#4 Popraw krążenie

Kiedy w Twoich naczyniach krwionośnych występują okresy bezczynności, wtedy w nich rośnie ciśnienie. Ciśnienie to utrudnia im przepływ płynu przez ciało, co powoduje zatrzymywanie wody w kończynach. 

Właśnie dlatego Medical News Today zaleca stosowanie pończoch uciskowych i częste wstawanie podczas długich lotów.

#5 Poruszaj się

Loty czy przejazdy to nie jedyne miejsca, w których doświadczamy okresów bezczynności. Jeśli całymi godzinami siedzisz przy biurku, możesz doświadczyć zatrzymywania wody. Jednym z pewnych sposobów na poprawę krążenia i płynności są ćwiczenia. 

Przed lub po pracy idź na długi spacer lub biegaj albo poćwicz jogę lub Tai-Chi.

#6 Korzystaj z masaży

Jeśli słabe krążenie powoduje zatrzymywanie wody w określonym obszarze, można również stymulować krążenie za pomocą masażu. Delikatnie masuj dotknięty obszar silnymi pociągnięciami w górę, przesuwając płyn w kierunku serca, centrum krążenia. 

Możesz także rozważyć masaż drenażu limfatycznego , głaskanie dotkniętego obszaru, by wepchnąć płyn w nienaruszony obszar, poprawiając drenaż.

#7 Spróbuj masażu na sucho

Podobnie jak masaż, szczotkowanie na sucho jest skutecznym sposobem wspomagającym drenaż limfatyczny. Szczotkowanie na sucho może pomóc usunąć płyny z ciała. A co więcej, jest to bardzo przyjemny masaż!

#8 Zjedz banana

Banany są bogate w potas. Potas może obniżyć poziom sodu i zwiększyć przepływ płynów w całym ciele. Zatem jedzenie bananów może pomóc w zmniejszeniu retencji wody. 

Nie lubisz bananów? Istnieje mnóstwo innych produktów bogatych w potas, takich jak słodkie ziemniaki, białe ziemniaki, fasola i wiele więcej!

Badania wykazały, że witamina B-6, podobnie jak magnez, może znacznie zmniejszyć objawy napięcia przedmiesiączkowego, w tym zatrzymywanie wody. Lekarze sugerują codzienne przyjmowanie witaminy B-6 w celu zmniejszenia retencji wody.

Jeśli doświadczasz łagodnego wzdęcia np w okolicy brzucha, obrzęku lub dyskomfortu z powodu zatrzymania płynów, te metody są łatwym i naturalnym sposobem na złagodzenie objawów. Jeśli jednak doświadczasz ekstremalnego, bolesnego obrzęku lub jeśli utrzymuje się on przez długi czas, skonsultuj się z lekarzem, aby sprawdzić, czy nie ma poważniejszych przyczyn.

Źródła: relieved.co