Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

18 zupełnie naturalnych metod, które pokonają różne typy bólu bez leków

Ból to jeden z najczęstszych powodów na świecie, dla których odwiedzamy lekarza. Fizyczne odczucie bólu potrafi sprawić, że nasz aktywny styl życia zmienia się nie do poznania, a nasze domowe apteczki pękają w szwach od przeciwbólowych leków i suplementów! Oto 18 nawyków, które sprawią że zaczniecie żyć bez powracającego bólu!

Ból głowy

#1 Unikaj patrzenia w ekran przez długi czas

Ból gałki ocznej to często powód bólu głowy. Gdy pracujesz przed ekranem, staraj się podążać za zasadą 20-20-20: co 20 minut popatrz na coś oddalonego od siebie o 20 stóp (6 metrów) przez 20 sekund.

#2 Zmniejsz czas spędzany na słońcu

Długie przebywanie na słońcu może sprawiać, że żyły rozszerzają się, przez co podnosi się temperatura ciała, a to może powodować ból głowy. Warto nosić czapkę lub kapelusz i zadbać o dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne.

#3 Bierz ciepłe prysznice

Ciepłe prysznice relaksują mięśnie i pomagają pozbyć się bólu głowy.

#4 Unikaj papierosów i alkoholu

Nikotyna i alkohol są świetne w przyprawianiu nas o ból głowy. Dzieje się tak przez to, że mają wpływ na rozmiar i przepustowość naszych żył dochodzących do mózgu.

View post on imgur.com

#5 Zmniejsz ilość kofeiny

W małych dawkach kofeina pomaga na ból głowy, jednak spożywanie jej w większych ilościach często powoduje odwrotny skutek. Notorycznie powtarzające się bóle głowy są typowe u ponad 50% osób regularnie pijących kawę.

View post on imgur.com

#6 Pij dużo wody

Odwodnienie szybko doprowadza do bólu głowy. Bez picia odpowiedniej ilości wody, nasz organizm nie może prawidłowo funkcjonować, a toksyny nie są wypłukiwane. Dlatego 8 szklanek wody dziennie to podstawa, o którą powinniście zadbać!

Ból karku i barków

#1 Ćwicz

Najlepszy sposób na rozładowanie bólu karku i barków jest ich odpowiednie ćwiczenie. Zacznij od rozciągania – poruszaj powoli swoją głową w przód i tył oraz na boki, wysuwając ją tak bardzo jak tylko to możliwe. Pamiętaj, by wykonywać ćwiczenie powoli.

View post on imgur.com

#2 Siedź w lepszej pozycji

Dużą część naszego dnia spędzamy siedząc. Dlatego tak ważne jest to byśmy siedzieli prosto, dopasowując wysokość biurka i krzesła do swojego wzrostu!

#3 Zapisz się na jogę

Joga znana jest z tego, że wspaniale wpływa na kręgosłup, redukuje jego napięcie, przez co szybko i skutecznie pomaga poradzić sobie z bólem karku.

#4 Śpij na plecach

Spanie na plecach, ze zwiniętym w rolkę ręcznikiem włożonym pod kolana, to najlepsze rozwiązanie dla osób borykających się z bólem karku. Dodatkowo, poduszka na której śpicie powinna być płaska.

View post on imgur.com

Ból pleców

#1 Wyprostuj się siedząc

Naturalna ale wyprostowana pozycja siedząca pomaga redukować napięcie kręgosłupa. Szczególnie w przypadku długiego siedzenia powinniście pamiętać o wyprostowaniu się. Odciążycie kręgosłup i pokonacie ból.

#2 Rozciągaj mięśnie

Rozciąganie mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prostej postawy pomaga szybko ukoić ból pleców i zapobiega jego nawrotom. Skup się przede wszystkim na rozciąganiu ud, ramion, oraz mięśni pośladków.

View post on imgur.com

#3 Rozciągaj ścięgna

Rozciągnięte ścięgna to wydłużone mięśnie. Ten duet zapobiega bólom pleców i redukuje już obecne.

#4 Praktykuj pozycję kobry

Pozycja kobry, stosowana w jodze, to świetny sposób na rozciągnięcie ciała i obszaru dolnych pleców. Dzięki ćwiczeniu tej pozycji plecy wzmacniają się i poprawia się ich mobilność.

View post on imgur.com

#5 Pływaj

Pływanie znacząco wzmacnia kręgosłup bez jednoczesnego obciążania stawów. Woda sprawia, że mięśnie i stawy rozluźniają się, napięcie znika, a plecy są silniejsze. Ból przestanie Ci dokuczać!

Ból stopy

#1 Zmień buty na wygodne

Szpilki nie są najlepszym wyborem jeśli walczycie z nawracającym bólem stopy. By pozbyć się ucisku i bólu, tymczasowo przynajmniej zmieńcie obuwie na płaskie, dopasowane modelem do tego, ile chodzicie.

#2 Rozciągaj palce u stóp

Palce u stóp też potrzebują uwagi! Ich rozciąganie jest bardzo ważne. Najlepszą metodą jest wplecenie palców prawej ręki pomiędzy palce lewej stopy. Uciskajcie i masujcie palce stopy przez 10 sekund, a następnie kolejne 10 sekund mocno rozciągnijcie je na boki.

#3 Masuj podbicie

Podbicie naszych stóp to często miejsce odpowiedzialne za ból. Masujcie je używając do tego piłki tenisowej, którą powinniście masować bose podbicie przez około 3 minuty.

View post on imgur.com

Źródło: brightside.me | Fotografie: brightside.me | Miniatura wpisu: Źródło: Instagram