Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Robił 100 pompek każdego dnia. Pokazał, jak wpłynęło to na jego sylwetkę

Pompki to jedno z najbardziej popularnych i skutecznych ćwiczeń angażujących do pracy górne partie ciała – są doskonałe do rozwoju  mięśni klatki piersiowej, barków, ramion i wielu mięśni tułowia, w tym również mięśni brzucha. Ogromną zaletą tego ćwiczenia jest fakt, że możemy je wykonywać w każdym miejscu i o każdej porze, bowiem wszystko, czego potrzebujemy, to zaledwie niewielki kawałek wolnej przestrzeni.

A gdyby tak robić 100 pompek każdego dnia? Takiego wyzwania podjął się triatlonista Nick Bare. Mężczyzna zobowiązał się do wykonywania 100 pompek każdego dnia przez okres 30 dni. Dziś jest przekonany, że jest to cel osiągalny praktycznie dla każdego – niezależnie od poziomu sprawności – i może być świetną przepustką do zmiany swoich nawyków.

100 pompek dziennie przez 30 dni

Nick podzielił 100 pompek na 3 serie. 35 pompek robił rano, 35 po południu i 30 wieczorem. Poza podjęciem wyzwania mężczyzna nie wprowadził żadnych zmian w swojej diecie i nie wykonywał żadnego, innego treningu, ponieważ chciał zobaczyć, jaki wpływ będzie miało na jego sylwetkę i kondycję tylko i wyłącznie to jedno ćwiczenie.

Czy było lekko?

Moja klatka piersiowa i tricepsy są bardzo obolałe. Trudno mi zrobić 8 pompek za jednym razem – mówił w czwartym dniu wyzwania Nick

Youtube

W 8. dniu wyzwania bóle niemal całkowicie ustąpiły. Ze względu na to, że z każdym kolejnym dniem zrobienie 100 pompek stawało się coraz łatwiejsze, w drugiej połowie wyzwania Nick postanowił nieco zwiększyć intensywność swojego wyzwania – zaczął unosić jedną nogę do góry i stosować dodatkowe obciążenie w postaci wypełnionego plecaka lub też wykonywania pompek z wyżej ustawionymi nogami.

Efekty

Po 30 dniach efekty wyzwania były widoczne gołym okiem, co dodatkowo potwierdziły pomiary. Bicepsy Nicka wzrosły w obwodzie o 1,9 cm, obwód klatki piersiowej zwiększył się o 5 cm, a obwód tali zmniejszył się z 104 cm do 98 cm. Efekty osiągnięte w tak krótkim czasie były dla Nicka do tego stopnia zadowalające, że postanowił kontynuować wyzwanie.

Pod koniec wyzwania mógłbym z łatwością zrobić ponad 50 pompek za jednym podejściem… Pompki stały się dla mnie nawykiem. Zamierzam kontynuować swój eksperyment z tą różnicą, że teraz wdrożę do niego odpowiednio zbilansowaną dietę i dodam kilka ćwiczeń, aby spalić jeszcze więcej tłuszczu i jeszcze bardziej rozbudować swój gorset mięśniowy

Nagranie, na którym zobaczysz treningi, a przede wszystkim metamorfozę Nicka, zamieszczamy poniżej

Jak robić pompki?

  1. Połóż się na brzuchu.
  2. Umieść dłonie na wysokości barków, nieco szerzej niż na szerokość barków.
  3. Unieś ciało do góry rozprostowując ramiona utrzymując przez cały czas ciało w pozycji wyprostowanej – napnij mięśnie ud, brzucha, dzięki czemu unikniesz tendencji do wyginania tułowia. Ciało powinno opierać się jedynie na dłoniach i palcach stóp.
  4. Wykonuj kolejne pompki poprzez opuszczanie i unoszenie ciała za sprawą zginania i rozprostowywania ramion – ramiona powinny być prowadzone pod kątem mniej więcej 75 stopni w odniesieniu do tułowia (łokcie nie powinny być w jednej linii z barkami!)
  5. Pamiętaj, aby nie kłaść się na ziemi pomiędzy kolejnymi powtórzeniami – od pierwszej do ostatniej pompki kontakt z podłożem mają tylko dłonie i palce u stóp.
Pixabay

Trening pompek zajmuje w sumie tylko kilka minut dziennie. Możesz bez problemu wykonać w domu, a efekty są widoczne bardzo szybko, co przełoży się nie tylko na estetykę Twojej sylwetki, ale także siłę i wytrzymałość.

To co, podejmujesz wyzwanie? 🙂

Źródła: www.menshealth.com, www.youtube.com
Fotografie: www.youtube.com