Kategorie Ćwiczenia

10 prostych ćwiczeń, które poprawią jakość Twojego snu. Możesz wykonać je w łóżku

Joga jest dyscypliną, którą można uprawiać w każdym wieku. Wiele osób uważa, że jest ona jednak mocno skomplikowana. A jej uprawianie wiążę się z nie lada wysiłkiem i zdolnością wykonania trudnych czynności, które są w stanie zrobić jedynie bardzo giętkie osoby.

Nie jest to jednak prawdą. Każdy w jodze może znaleźć coś dla siebie. Wystarczy zacząć od małych kroków i prostych rzeczy, ponieważ ćwicząc jogę możesz liczyć na wiele korzyści. Weźmy chociaż pod uwagę medytację, która może pomóc obniżyć ciśnienie krwi, czy też być niezwykle pomocna w walce ze stresem.

Co więcej, okazuje się, że jogę można ćwiczyć nawet w łóżku. Tak, nie musisz nawet z niego wychodzić, aby zrobić coś pożytecznego dla swojego ciała i duszy. Wystarczy, że zapoznasz się z 10 propozycjami poniżej i zaczniesz wprowadzać je do swojego życia.

Te pozycje jogi świetnie sprawdzą się jako wieczorne nawyki, a co więcej złagodzą sztywność mięśni i pozwolą ci się w pełni zrelaksować

#1 Pełna medytacja

źródło: youtube/Jessica Richburg

Usiądź wygodnie na łóżku ze skrzyżowanymi nogami. Wyciągnij kręgosłup, rozluźnij ramiona i weź trzy głębokie oddechy. Postaraj się oczyścić swój umysł i skupić się na głębokim oddychaniu.

#2 Pogłębione skłony

źródło: youtube/Jessica Richburg

Usiądź wygodnie na łóżku i powoli zacznij pochylać się do przodu. Następnie, spróbuj palcami u rąk dotknąć palców u stóp. Jeśli nie możesz tego osiągnąć, rozciągaj ciało do kostek, łydek lub ud. Wybierz pozycję, która jest dla Ciebie najwygodniejsza.

#3 Pozycja dziecka

źródło: canva

Uklęknij na łóżku, kolana trzymaj razem i połącz ze sobą duże palce u stóp. Potem rozłącz kolana na szerokość bioder.

Powoli pochył się w dół, aż do pozycji, kiedy będziesz leżeć pomiędzy własnymi udami. W tym ułożeniu leż tak długo, jak będziesz czuć się komfortowo, biorąc głębokie wdechy i wydechy.

#4 Skręty tułowia

źródło: youtube/Jessica Richburg

Ta propozycja naprawdę potrafi zdziałać cuda, biorąc pod uwagę rozciąganie kręgosłupa i górną część ciała.

Najpierw usiądź po turecku na łóżku i połóż prawą dłoń na lewym kolanie. Połóż lewą dłoń na łóżku za sobą i delikatnie skręcaj ciało w lewo. Oddychaj głęboko, a następnie powoli wróć do pozycji wyjściowej. Całą procedurę wykonaj identycznie z prawą ręką, ułożoną za sobą.

#5 Relaksujące rozciąganie

źródło: canva

Ta poza jest jedną z najbardziej relaksujących na tej liście – wystarczy, że będziesz leżeć zupełnie płasko na łóżku!

Zacznij od położenia się na plecach. Następnie ugnij kolana i złącz ze sobą stopy. Jednocześnie połóż luźno ramiona wzdłuż ciała. Jeśli zaczniesz odczuwać jakiekolwiek obciążenie dolnej części ciała, umieść poduszkę lub dwie pod każdym z kolan.

#6 Nogi na ścianie

źródło: canva

Jest to przede wszystkim pozycja medytacyjna.

„Spowoduje to spadek napięcia w nogach” – mówi Vyda Bielkus, instruktor jogi i współzałożyciel Boston’s Health Yoga Life. Dodaje on jednocześnie, że taka pozycja pozwala oczyścić umysł.

Usiądź na łóżku twarzą do ściany. Połóż się i wyprostuj nogi, jednocześnie opierając je o ścianę. Pozwól odpocząć swoim ramionom, umieszczając je luźno wzdłuż ciała, z dłońmi skierowanymi w górę. Oddychaj delikatnie i poczuj rozciąganie w tylnych częściach nóg.

#7 Kołyska

źródło: youtube/Jessica Richburg

Połóż się na plecach i podciągnij kolana do klatki piersiowej.

Skrzyżuj kostki i obejmij ramionami swoje łydki. Następnie kołysz się do przodu, aby usiąść i wrócić do wcześniejszej pozycji. Pamiętaj o wydechu.

#8 Pozycja gołębia

źródło: canva

Ta poza jest jedną z bardziej wymagających (w jodze), ale potrafi zdziałać cuda dla zmęczonych nóg. Zacznij od pozycji na czworaka, trzymając ręce na szerokości ramion.

Wysuń swoje lewe kolano do przodu, pomiędzy rękami, zaś prawą nogę wyciągnij do tyłu. Zrób wydech i złóż swoje ciało do przodu nad lewym kolanem. Bądź w tej pozycji tak długo, dopóki będziesz czuć się komfortowo. Ćwiczenia powtórz ze zmianą drugiej nogi.

#9 Poranne rozciąganie

źródło: youtube/emi wong

Ten rodzaj rozciągania jest idealny jako poranna rozgrzewka, którą możesz wykonać przed wstaniem z łóżka, dzięki czemu możesz przygotować się na resztę dnia.

Połóż się na plecach i podnieś kolana do klatki piersiowej. Trzymaj nogi pod kolanami swoją lewą ręką, a następnie połóż kolana na łóżku (przewróć się na lewą stronę). Niech twoja głowa naśladuje ten ruch i również skieruje się w lewą stronę. Zostań w tej pozycji przez chwilę, po czym powtórz czynność odwracając się w drugą stronę.

#10 Pozycja ryby

źródło: canva

Ten rodzaj rozciągania może być zbyt intensywny na początku, zwłaszcza dla osób, które mają problemy z bólem pleców.

Leż płasko na plecach. Następnie włóż ręce pod biodra i powoli unoś swoją klatkę piersiową do góry, jednocześnie ciągnąc głowę do tyłu. Wytrzymaj w tej pozycji przez chwilę, połóż się i powtórz serie.